فیروزکوه به عنوان شهرستان‌ برتر در رویداد ملی فهما ۱۴۰۰ معرفی شد

به گزارش پایگاه خبری تورنه، همزمان با چهل و سومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، ۱۸ شهرستان برتر کشور در رویداد ملی فهما ۱۴۰۰ که با شعار «به توان مردم» در سطح بیش از ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری در مساجد سراسر ایران اسلامی برگزار شده بود، اعلام شد.

در سومین رویداد ملی فهما پس از بررسی‌های جامع سامانه‌ای، هیأت انتخاب این رویداد ضمن قدردانی از ۴۲۹ شهرستان مشارکت‌کننده در فهما ۱۴۰۰؛ مجموعاً ۱۸ شهرستان را به عنوان شهرستان‌های برتر در پنج سطح و بر اساس تعداد کانون‌های هر شهرستان معرفی شدند.

آن پنج سطح به شرح ذیل است: در سطح اول از بین ۲۵۲ شهرستان که از نظر آماری دارای حداکثر ۵۰ کانون در سطح مساجد آن شهرستان هستند، شهرستان‌های بروجن از استان چهار محال و بختیاری؛ اشکذر از استان یزد؛ شادگان از استان خوزستان؛ قشم از استان هرمزگان؛ بیله سوار از استان اردبیل و آبادان از استان خوزستان به عنوان شهرستان برتر معرفی شدند.

از بین ۱۲۰ شهرستانی که فراوانی ۵۰ تا ۱۰۰ کانون دارند شهرستان‌های نهبندان از استان خراسان جنوبی؛ کردکوی از استان گلستان؛ ساوه از استان مرکزی؛ فیروزکوه از استان تهران؛ گچساران از استان کهگیلویه و بویراحمد و بشاگرد از استان هرمزگان نیز به عنوان شهرستان‌های برتر در سطح دوم معرفی شدند.

این گزارش می‌افزاید: در سطح سوم از بین ۳۰ شهرستانی که ۱۰۰ تا ۱۵۰ کانون دارند نیز شهرستان‌های رودبار از استان گیلان؛ قائم شهر از استان مازندران به عنوان شهرستان برتر معرفی شدند.

همچنین از میان ۱۲ شهرستانی که بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ کانون در سطح مساجد فعالیت دارند، شهرستان کرمانشاه از استان کرمانشاه به عنوان شهرستان برتر در سطح چهارم برگزیده شد.

در نهایت در سطح پنجم از میان ۱۵ شهرستانی که بالای ۲۰۰ کانون دارند مشهد مقدس از استان خراسان رضوی؛ قم مقدسه از استان قم و شهرستان اصفهان از استان اصفهان به عنوان برتر معرفی شدند.

این گزارش در ادامه می‌افزاید با توجه به ظرفیت‌های ارزشمند اقصی نقاط کشور، از سایر استان‌ها نیز یک شهرستان به عنوان شایسته تقدیر ویژه و یا شایسته تقدیر معرفی شدند.

بر این اساس تعداد ۱۰ شهرستان شامل شهرستان‌های زهک از استان سیستان و بلوچستان؛ شاهرود از استان سمنان؛ آبیک از استان قزوین؛ نقده از استان آذربایجان غربی؛ چرداول از استان ایلام؛ فهرج از استان کرمان؛ سلسله از استان لرستان؛ مرودشت از استان فارس؛ قروه از استان کردستان و اسفراین از استان خراسان شمالی به عنوان «شایسته تقدیر ویژه» اعلام شدند.

همچنین در رویداد ملی فهما ۱۴۰۰ تعداد ۷ شهرستان از جمله شهرستان‌های زنجان از استان زنجان، کرج از استان البرز؛ لارستان از استان فارس، خداآفرین از استان آذربایجان شرقی، اسدآباد از استان همدان، کهنوج از استان کرمان و دشتستان از استان بوشهر به عنوان «شایسته تقدیر» معرفی شدند.

لازم به ذکر است برخی از ملاک‌های مهم در ارزیابی شهرستان‌های برتر و شاخص؛ شامل میزان فعالیت و عملکرد کانون‌های شهرستان در رواق‌های ۱۲ گانه، بروزرسانی مجوز و تکمیل اطلاعات کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد، تعداد رابط یا رابطین برگزیده از حیث امتیاز، تداوم و پیوستگی ارتباط سامانه‌ای در طول برگزاری رویداد و تعداد کانون‌های روستایی بودند.

گفتنی است در روزهای آینده شبکه‌های رابطین برتر، کانون‌های شاخص کشور و استان‌های برگزیده مبتنی بر رواق‌های ۱۲ گانه رویداد ملی فهما معرفی می‌شوند./مهر

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا