احیای ظرفیت های گردشگری شهر فیروزکوه در دستورکار شورای ششم

به گزارش پایگاه خبری تورنه، رئیس ششمین دوره شورای اسلامی شهر فیروزکوه در پاسخ به سوال چه دورنمایی برای ایجاد منابع پایدار شهرداری اندیشیده اید گفت: ایجاد منابع درآمدی پایدار فارغ از سیاست گذاری مناسب توسط شورای شهر نیاز به ریل گذاری شهرستانی دارد، ایجاد زمینه های حضور سرمایه گذار، اصلی مهم برای پیشرفت شهرستان محسوب شده که طبیعتامنافع آن به سمت شهرداری نیز نیل پیدا می کند.

وی این موضوع را تشریح کرد و گفت: در ادوار قبلی شورا بحث خرید کارخانه آسفالت به عنوان منبعی برای ایجاد درآمد پایدار شهری مطرح بود، در این خصوص باید گفت هزینه خرید چنین کارخانه هایی بسیار هنگفت و تأمین منابع آن شاید با بودجه یک سال شهرداری در تراز باشد و چنین سرمایه گذاری هایی در این برهه زمانی سبب خالی شدن خزانه شهرداری و به موازات آن معطل ماندن بسیاری از امورات جاری می شود.

شهرآشوب جذب سرمایه گذار در حوزه گردشگری فیروزکوه را بهترین راه برای ایجاد منابع درآمد پایدار عنوان کرد و گفت: شهرداری فیروزکوه در این بخش دارای ظرفیت های مناسبی است که شورای ششم با شناسایی آن و استفاده از نظرات کارشناسان این حوزه سعی در احیای آن دارد.

وی تأکید کرد: تسریع در روند بروکراسی اداری بی شک فرصت سازی مناسبی برای حضور سرمایه گذاران محسوب شده و امید می رود مسئولین شهرستان به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشند.

مرتفع شدن مشکل سگ های ولگرد نیاز به عزمی شهرستانی دارد

محمدرضا شهرآشوب در خصوص راهکارهای شورای ششم برای برون رفت از مشکل سگ های ولگرد گفت: مشکل سگ های ولگرد مشکل شهرستانی بوده و مرتع نمودن آن نیاز به عزمی شهرستانی دارد.

وی افزود: در سال های اخیر به دلیل اعتراض حامیان حقوق حیوانات طرح اتلاف از دستور کار خارج و جای خود را به طرح زنده گیری و عقیم سازی داده است.

رئیس شورای اسلامی شهر فیروزکوه تصریح کرد: در حل این مشکل شهرستانی به غیر از شهرداری، نهادهای دیگر نیز مسئول بوده که متأسفانه در دید عمومی مسئولیت اول و آخر این موضوع به شهرداری محول شده است.

وی تشریح کرد: حسب قانون، شهرداری ها باید بستر جمع آوری حیوانات را مهیا، اداره دامپزشکی طرح واکسیناسیون و عقیم سازی را اجرا و گروه های مردم نهاد نیز نسبت به نگهداری و تأمین غذای آنان اهتمام ورزند.

محمدرضا شهرآشوب شهرداری را مجموعه ای نیمه دولتی و مردمی دانست و گفت: با توجه به اینکه عمده درآمد شهرداری از محل عوارضات شهروندان تأمین میشود با توجه به ازدیاد جمعیت سگ های بلاصاحب در سطح شهر و هزینه بالای نگهداری آن ها، منصفانه نیست که منابع مالی را به جای اختصاص به مسائل زیر بنایی شهر، صرفاً به هزینه هایی چون محل نگهداری و تأمین غذای این حیوانات اختصاص دهیم.

وی در جمع بندی این بخش از مصاحبه خویش تأکید کرد: نگهداری این حیوانات دردی از تعدد این حیوانات در سطح شهر دوا نمی کند و می طلبد دامپزشکی شهرستان با تدوین یک ساز و کار مشخص، سگ های بیمار و سالم را از یکدیگر جدا، واکسینه و عقیم، سپس توسط گروه های مردم نهاد به متقاضیانی که برای اموراتی چون نگهبانی نیاز دارند اختصاص دهد.

تجیهزات شهربازی شهرداری مستهلک و غیر استاندارد است

این مقام مسئول شهری در پاسخ به سومین سوال نشریه صدای فیروزکوه در خصوص اینکه تکلیف شهربازی شهرداری چه می شود نیز گفت: موضوع شهربازی فیروزکوه متوجه ششمین دوره شورای اسلامی شهر نمی شود و متأسفانه ساخت غیر اصولی آن سبب شده که افتتاح آن با سد قانونی برخورد کند و در مقطعی نیز احکام قضایی بر آن مترتب شود.

وی تشریح کرد: این شهربازی غیر استاندارد بوده و تمامی تجیهزات آن مستهلک میباشد و قابلیت اورهال و یا استفاده مجدد نداشته و بسته به نظر کارشناسان شاید به عنوان آهن پاره به فروش برسد.

تقاطع خط مثلث مانع اصلی اجرا و بازگشایی رسمی معبر 18 متری فیروزکوه

شهرآشوب همچنین در آخرین بخش مصاحبه خویش به مسائل مربوط به معبر 18 متری اشاره و اظهار داشت: تصمیم گیری ساخت، انجام مراحل قانونی و اداری و در نهایت آغاز فعالیت عمرانی این معبر مربوط به ادوار سوم تا پنجم شورای اسلامی شهر بوده که نهایتا در اواخر پنجمین دوره شورای اسلامی شهر این معبر افتتاح اما بازگشایی رسمی نشد.

وی افزود: در طول این معبر نقطه ای به نام تقاطع خط مثلث وجود دارد که بخشی از معبر به ریل راه آهن قدیمی تلاقی می کند و موضوع مورد مناقشه است؛ برای دریافت مجوز تقاطع هم سطح مقرر گردید با مدیرکل راه آهن تهران–شمال جلسه برگزار شود که تلاش میگردد طی جلسه مذکور، موافقت ایجاد چنین تقاطعی دریافت گردد.

شهرآشوب معضلات ترافیکی را از دیگر مشکلات این پروژه دانست و گفت: خیابان مطهری یک خیابان مسکونی بوده و نهادینه نمودن فرهنگ تردد از این خیابان نیاز به فرهنگ سازی دارد، حسب توضیحات فوق مقرر گردید تا مرتفع شدن مشکل تقاطع خط مثلث این معبر به صورت دو طرفه در دسترس شهروندان قرار گرفته تا بعد از حصول نتیجه و بازگشایی رسمی، بخشی از ترافیک خیابان پاسداران به آنجا منتقل و معبر یک طرفه شود.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا