اراضی کشاورزی با صدور سند هویت‌دار می‌شود

به گزارش پایگاه خبری تورنه از وزارت جهاد کشاورزی، «محمدعلی شجاعی » با حضور در پخش زنده برنامه «سلام صبح بخیر» شبکه سه سیما در گفتگویی درخصوص وظایف کارگروه فراقوه‌ای مبارزه با زمین‌خواری و برنامه‌ها و اقدامات سازمان امور اراضی، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر امنیت غذایی و مبارزه با زمین‌خواری، افزود: خودکفایی و داشتن نهاده‌های تولید برای تأمین غذای جامعه، اجرای روش‌های نوین آبیاری و بهبود اقتصاد در حوزه کشاورزی و معیشت مردم بر روی زمین انجام می‌شود.

رییس سازمان امور اراضی کشور اظهار داشت: رییس جمهوری و رییس قوه قضائیه، نمایندگان مجلس و سایر اعضای نظام نیز بر مبارزه با زمین‌خواری و حفظ اراضی کشاورزی تأکید کرده‌اند.

وی، صدور اسناد اراضی کشاورزی را یکی از مهمترین برنامه‌های دولت سیزدهم و وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد و گفت: اگر تمامی اجزای حاکمیت هم‌افزایی، انسجام و مشارکت داشته باشند، با همکاری مردم می‌توانیم تا پایان دولت سیزدهم اسناد اراضی کشاورزی را صادر کنیم.

شجاعی افزود: در حال حاضر حدود یک میلیون هکتار از ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارای سند و مابقی اراضی فاقد سند هستند و اراضی فاقد سند قابلیت تصرف، تغییر کاربری غیرمجاز و خروج از چرخه تولید کشاورزی را دارد.

این مقام مسئول با تاکید بر توجه به اراضی کشاورزی گفت: مسئله زمین بسیار مهم و حساس است و باید توجه بیشتری به آن شود.

شجاعی با اشاره به تشکیل قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی افزود: همه دستگاه‌های حاضر در این قرارگاه یک هدف مشترک را دنبال می‌کنند و با همکاری و هم‌افزایی در سطح ملی و استانی پیگیر تسریع این امر مهم هستند.

وی تصریح کرد: برای تحقق این امر مهم ابتدا باید موانع را از بین ببریم و این امر مستلزم انسجام و همکاری همه دستگاه‌ها و اجزای حاکمیت است. تاکنون همه دستگاه‌های حاضر در قرارگاه صدور اسناد اراضی کشاورزی و حتی نمایندگان مجلس برای تسریع فرآیند صدور اسناد اراضی کشاورزی همکاری و مشارکت داشته‌اند.

رییس سازمان امور اراضی کشور افزود: با صدور اسناد اراضی کشاورزی ارائه تسهیلات به کشاورزان تسهیل و از تضییع حقوق کشاورزان نیز جلوگیری می‌شود.

به گزارش ایرنا، طبق آمارهای این سازمان، ۸۰ درصد از تغییر کاربری‌ها در حریم شهرها و روستاها صورت می‌گیرد و تنها ۲۰ درصد از این آنها در اراضی کشاورزی خارج از حریم انجام می‌شود که این سازمان طبق قانون موظف به برخورد با این تخلفات است.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا