افتتاح نمایشگاه عکس‌های کمتر دیده شده انقلاب اسلامی در وزارت فرهنگ

به گزارش پایگاه خبری تورنه، در این نمایشگاه که از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همراهی انجمن عکاسان دفاع مقدس برپا شده است، عکس هایی کمتر دیده شده ای از  این هنرمند سرشناس فرانسوی از روزهای پیروزی انقلاب ایران  در ابعاد ۱۰۰*۷۰ به نمایش عموم گذاشته شده است.

در این نمایشگاه که با حضور محمود شالویی دستیار وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرکل دفتر وزارتی این وزارتخانه گشایش یافت، مجموعه ای نفیس از وقایع نگاری این هنرمند عکاس از روزهای انقلاب ایران به معرض دید عموم قرار گرفت.

بر همین اساس بازدید کنندگان از این نمایشگاه می توانند از دریچه نگاه یک عکاس خبری رویداد های مهم روزهای بهمن ۵۷ را از زاویه ای دیگر به تماشا بنشینند. آثار عکاسی میشل ستبون از روزهای انقلاب ایران هم اکنون به عنوان یکی از منابع و اسناد مهم  تصویری پیروزی انقلاب به شمار می رود.

دستیار وزیر فرهنگ با حضور در محوطه باز حیاط این وزارتخانه از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده درباره گرامیداشت ایام الله دهه فجر قرار گرفت.

این نمایشکاه تا پایان بهمن ماه سال جاری در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دارد.

میشل ستبون هنرمند عکاس سرشناس فرانسوی  در تمام سال های زندگی حرفه ای خود بارها به عنوان گزارشگر در سراسر جهان سفر کرده و همراهی با بسیاری از آژانس های معتبر هنری را در کارنامه هنری – خبری خویش دارد.

ستبون در سال ۱۹۸۴ برای گزارشی در مورد اخراج دو میلیون پناهنده در نیجریه برندهٔ جایزهٔ نخست ورلد پرس فوتو شد. او در سال های گذشته با حضور در ایران و در گفت و گو با رسانه ها بارها از عشق و علاقه خویش به جمهوری اسلامی ایران و امام خمینی (ره) سخن گفته است.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا