تکلیف استاندار تهران به شهرداری ها جهت توجه به اعتبارات بحران

به گزارش پایگاه خبری تورنه، جلسه مدیریت بحران به ریاست محسن منصوری استاندار تهران و با حضور عابد ملکی معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران، منصور درجاتی مدیرکل مدیریت بحران استان تهران و سایر مسئولان با محوریت بررسی وضعیت آب، گسل ها و زلزله برگزار شد.

منصوری در این جلسه با اشاره به لزوم پیشگری از بحران اظهار داشت: اولویت در امور بحران، پیشگیری، سپس هماهنگی و بعد فرماندهی عملیات بحران است، در ایام تعطیلات عید همه دستگاه های مسئول در آماده باش قرار گیرند.

وی با اشاره به لزوم توجه به منابع و اعتبارات در موضوع بحران افزود: شهرداری ها بودجه منطقی را باید به موضوع بحران اختصاص دهند و سازمان مدیریت و برنامه استان تهران و معاونت عمرانی استانداری برای این موضوع مسیر ویژه ای در نظر بگیرند.

استاندار تهران با اشاره به لزوم سامانه مدیریت در مواقع بحران تاکید کرد: فرماندهی واحد و عملیات متکثر در زمان بحران ضروری است از این رو سامانه مدیریت بحران برای پیش، حین و بعد از بحران در استان تهران راه اندازی شود.

منصوری سپس با اشاره به وضعیت آب گفت: با توجه به وضعیت آبی باید برنامه ریزی لازم را داشته باشیم و موضوع صرفه جویی مصرف مورد توجه قرار گیرد، همچنین برنامه جامع و عملیاتی مدیریت منابع آب در استان تهران ارائه شود.

وی سپس خاطرنشان کرد: در مورد وضعیت گسل ها دستورالعمل تهیه شده و به شهرداری ها ابلاغ شود تا در صدور مجوزها این موضوعات مورد لحاظ قرار گیرد.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا