خیز طلای سیاه برای شکستن رکورد ۷ ساله

به گزارش پایگاه خبری تورنه، عصر امروز بیست و پنجمین نشست وزرای نفت و انرژی اوپک پلاس به صورت وبینار برگزار خواهد شد. نشستی که در آن درباره نحوه ادامه توافق کاهش تولید در ماه آینده میلادی تصمیم‌گیری می‌شود.

از آنجا که اوپک پلاس در نشست قبلی نیز اعلام کرده بود که تاثیر سویه جدید کرونا بر بازار نفت ملایم خواهد بود، به نظر می‌رسد در این نشست نیز بر ادامه روند قبلی اوپک پلاس تاکید شود.

بر اساس تصمیم وزرای نفت و انرژی اوپک پلاس، هر ماه ۴۰۰ هزار بشکه به تولید نفت این کشورها اضافه خواهد شد تا در نهایت تولید نفت آنها تا شهریور سال آینده به میزان پیش از توافق کاهش ۹.۷ میلیون بشکه‌ای تولید نفت بازگردد.

باتوجه به پیش‌بینی تصمیم اوپک پلاس، قیمت نفت حالا برای شکستن رکورد قیمت هفت ساله خیز برداشته است.

طلای سیاه امروز و در آستانه نشست اوپک پلاس با رشد قیمت همراه شد. نفت برنت با ۲ دهم درصد افزایش به ۸۹ دلار و ۳۳ سنت در هر بشکه رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز ۲ دهم درصد بالا رفت و به ۸۸ دلار و ۳۶ سنت در هر بشکه افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، کشورهای عضو اوپک پلاس بعد از آنکه قیمت نفت به دلیل شیوع کرونا در جهان با کاهش همراه شد و به زیر ۲۰ دلار در هر بشکه رسید، در اردیبهشت سال گذشته تصمیم گرفتند تولید نفت خود را در مجموع ۹.۷ میلیون بشکه کاهش دهند و این کاهش تولید به تدریج و ظرف مدت ۲ سال به بازار بازگردد. در کنار این کاهش، عربستان نیز به صورت داوطلبانه یک میلیون بشکه از تولید نفت خود را خارج از توافق اوپک پلاس کاهش داد.

تصمیم که توانست قیمت نفت را نجات دهد و در کمتر از یک سال، قیمت نفت رشدی ۱۰۰ درصدی را به ثبت برساند.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا