فعالیت ۲۶ واحد آلاینده استان تهران متوقف شد

به گزارش پایگاه خبری تورنه، سعید محمودی روز دوشنبه با بیان اینکه برنامه ویژه پایش های محیط زیست استان تهران از ابتدای آبان ماه آغاز و تا پایان بهمن ماه ادامه داشت، افزود: براساس این گشت و پایش ها، محیط زیست تهران شب‌ها مورد رصد قرار می گرفت تا از فعالیت های آلاینده خصوصا در بخش هوا جلوگیری شود.

وی اذعان داشت: در بهمن ماه، ۲۱ محور مواصلاتی در سطح استان از سوی کارشناسان محیط زیست و اکیپ های گشتی، مورد پایش و کنترل قرار گرفت که حدود ۶۰ پایش از واحدهای صنعتی بزرگ مقیاس و نیروگاهی و هزار و ۷۴ مورد واحد صنعتی و صنفی کوچک مقیاس بود.

وی افزود: در این گشت ها نوع و میزان سوخت نیروگاه ها و صنایع بزرگ نیز به صورت شبانه روزی مورد پایش و کنترل قرار گرفت و از خروجی دودکش های تمام نیروگاه ها و صنایع نفتی نمونه برداری شد.

محمودی ادامه داد: پایش ۲۸ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک و سنگین به صورت روزانه و نظارت دقیق بر این واحدها در سطح استان از دیگر اقدامات انجام شده در این گشت و پایش ها بود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: بازدید از ۲۵۰ واحد معدن شن و ماسه و پایش شبانه روزی ۹۴ شهرک صنعتی در استان از دیگر اقدامات انجام شده از سوی کارشناسان این ارگان بشمار می آید.

محمودی با بیان اینکه در پایش های انجام شده در مجموع ۵۵ مورد اخطاریه محیط زیستی برای واحدهای آلاینده صادر و به مسئولان آنها ابلاغ شد، بیان کرد: در طول این مدت کارشناسان محیط زیست در گشت های شبانه با ۱۰۵ مورد حریق ناشی از ضایعات سوزی و پسماند سوزی مواجه شدند و اقدام به اطفاء آن کردند.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا