نشست بصیرتی “جهاد تبیین” در شهرستان فیروزکوه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت‌الاسلام والمسلمین درودی، در این نشست گفت: هر تلاشی جهاد نیست. تلاشی جهاد است که در آن دشمن، اول دشمن درون و بعد دشمن بیرون دیده شود.

درودی تصریح کرد: جهاد تبیین یعنی روشن کردن بین حق و باطل برای مردم و فرآیندی است که از حضرت آدم تا خاتم (ص) و پس از آن مدام جریان دارد، اگر در مقابله با دشمن درونی شکست بخوریم در مقابله با دشمن بیرون موفق نخواهیم بود، اینکه تولیدات علمی به رفاه نمی‌انجامد به این دلیل است که افراد در جهاد با دشمن درونی خود موفق نشدند.

وی افزود: خدا می‌گوید هرکه با دشمن درونی خود مبارزه کند و عقل را بر خشم و شهوت ترجیح دهد، او را یاری می‌کنم؛ بنابراین انقلاب اسلامی که تلاش می‌کند عقلانیت را بر جامعه حاکم کند از جانب خداوند متعال حمایت می‌شود. رهبر انقلاب در مسائل مختلف از جمله برخورد با دشمن عقلانیت را به کار می‌برد. اگر عقل در خدمت پیامبر و جانشینانش به‌عنوان عاقل‌ترین انسان‌ها قرار گیرد رشد می‌کند.

این مقام مسئول گفت: انقلاب اسلامی درصدد است فاصله میان باید‌ها و واقعیت‌ها را کم کند، لذا دانشمندان هسته‌ای و امثال حاج قاسم که در رأس این حرکت بودند از طرف دشمن ترور می‌شوند.

درودی افزود: دشمن و برخی عناصر داخلی در پی آن هستند القا کنند در این ۴۳ سال ریزش بیشتر از رویش است اما واقعیت هایی چون کسب رتبه‌های علمی در جهان، پیشرفت‌های کشور در عرصه‌های گوناگون و افزایش میانگین صادرات نشانگر برتری رویش‌ها بر ریزش‌ها است.

درودی یادآور شد: دشمن در سال ۹۷ می‌گفت که انقلاب چهل سالگی خود را نمی‌بیند؛ اما دقیقاً رهبر حکیم انقلاب در چهل سالگی انقلاب اسلامی، یعنی ۲۲ بهمن ۹۷ بیانیه گام دوم را به عنوان چراغ راهنما صادر می‌کند.

وی تأکید کرد: در بیانیه گام دوم نخستین توصیه به مردم و جوانان، امید و نگاه خوشبینانه به آینده است و این امید مبتنی بر واقعیت است؛ در حالی‌که سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن با شبهه‌افکنی همواره در پی ناامیدی مردم و مسئولان از آینده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین درودی در پایان سخنان خود تصریح کرد: انقلاب اسلامی در برابر مشکلات در صدد اصلاح است و نقدپذیری را به عنوان یک نعمت نه تاکیک پذیرفته است و به همین دلیل خداوند به آن اجازه حیات و استمرار داده است.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا