۳۱۹ واحد صنعتی راکد در استان تهران به چرخه تولید بازگشته است

به گزارش پایگاه خبری تورنه، یدالله صادقی اظهار داشت: در ستاد تسهیل تا پایان دی امسال، ۱۳۲ جلسه کمیته تخصصی، ۱۴۰ جلسه با حضور معاون استاندار و ۴۳ جلسه با استاندار و در مجموع ۳۱۵ نشست در سطح کارگروه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه مشکلات و مسائل واحدهای صنعتی و تولیدی با حضور کارشناسان دستگاه های مربوطه به صورت شبانه روزی پیگیری می شود، گفت: تاکنون به مسائل ۸۶۷ واحد تولیدی و صنعتی با تشکیل ۹۷۳ پرونده رسیدگی شده که ۹۵ درصد واحدها صنعتی بودند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران  عمده مشکلات مطرح شده برای صنایع و تولیدی های این استان را مربوط به تسهیلات بانکی، تامین اجتماعی، امور مالیاتی، گمرکی، منابع طبیعی، محیط زیست، صدور مجوزهای صنعتی و معدنی، مشکلات حقوقی، تامین مواد اولیه، تامین انرژی و آب، امور زیربنایی و زیرساخت تولید در بخش صنعت، معدن کشاورزی و گردشگری و موارد متفرقه اعلام کرد که با رسیدگی به آنها از تعطیلی واحدها جلوگیری شده است.

صنایع نباید به تملیک بانک ها درآیند

صادقی در خصوص تملیک صنایع و واحدهای تولیدی توسط بانک ها خاطرنشان کرد: بانک ها با تملیک واحدهای اقتصادی، بنگاه ها را ضایع و از حیز انتفاع (بهره برداری) خارج و به واحدهای مفلوک و خرابه تبدیل می کنند.

وی ادامه داد: ناتوانی تولیدکننده در مدیریت هزینه ها و بنگاه های اقتصادی، تحریم ها و مسائل مختلف موجب به تاخیر افتادن اقساط بانک ها شده و احتمال مواجهه هر تولیدکننده و صنعتگری با مشکلاتی مانند ورشکستگی وجود دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه بانک ها در این زمینه همکاری لازم را با تولیدکنندگان نداشته و واحدهای صنعتی را ضبط می کنند، گفت: بانک ها مدیر مناسب و  دلسوزی لازم برای اداره مجموعه تولیدی را ندارند و مسائلی مانند تامین مواد اولیه، بازار، و بازاریابی از دغدغه های آنها نیست.

صادقی اعلام کرد: در صورت خودداری بانکها از تملیک واحدهای صنعتی و دادن فرصت به تولید کنندگان برای پرداخت اصل و فرع بدهی و اقساط، تولیدکننده می تواند بار دیگر با فعال سازی و اداره واحد صنعتی به سود مناسب برای پرداخت بدهی ها دست یابد و اصل و فرع تسهیلات را پرداخت کند.

صادقی با بیان اینکه پیام و راهنمایی رهبر معظم انقلاب از جنس مطالبات صنعتگران است اظهار داشت: اگر این حمایت ها و هدایت ها نبود، صنایع به گل نشسته بود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران با اشاره به وجود یک هزار و ۱۲۴ واحد صنعتی متوسط و کوچک راکد و غیرفعال در این استان گفت: عمده دلیل رکود این واحدها، وجود خط تولید فرسوده، به روز رسانی نشدن تولیدات، مشکلات حقوقی و تملیک بانک هاست.

شرکت ارج بار دیگر فعال می شود

وی در ادامه به آخرین وضعیت شرکت ارج و فعالسازی آن اشاره کرد و افزود: این شرکت از صنایع قدیمی کشور و تولیدکننده لوازم خانگی بود، اما آخرین مالکش هم با سرمایه گذاری بانک ملی نتوانست تولید را در مقیاس سودآور نگهداری و تکنولوژی را به روزرسانی کند.

صادقی به راکد شدن این واحد صنعتی بزرگ طی سال های گذشته اشاره کرد و یادآورشد: اکنون سرمایه گذار بخش خصوصی اقدام به خرید زمینی در استان سمنان و فعال سازی واحد مستقر در جاده مخصوص تهران کرده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران گفت: نسخه دوم پروانه بهره برداری برای تسهیل کارهای سرمایه گذار، خرید ماشین آلات و پیگیری دریافت تسهیلات صادر شده است.

وی مشکل شرکت ارج را بدهی به بانک ملی، تملیک واحد صنعتی توسط بانک و صدور حکم اجازه توقیف اموال به طلبکار شخص طلبکار و در نهایت فروش ماشین آلات به دست وی اعلام کرد.

شرکت ارج در زمان فعالیت نزدیک به سه هزار نفر نیروی کار داشت و یکی از صنایع بزرگ تولیدکننده لوازم خانگی کشور محسوب می شود./ایرنا

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا