۸۵ درصد دوربین های جاده‌ها فعال هستند

به گزارش پایگاه خبری تورنه، مهریاری در جلسه هماهنگی طرح های ترافیکی نوروز ۱۴۰۱ که پیش از ظهر امروز در شهرک آزمایش برگزار شد، گفت: با توجه به افزایش روند واکسیناسیون و همچنین کاهش روند ابتلا به کرونا پیش بینی ها حاکی از افزایش سفر در نوروز ۱۴۰۱ است و در همین راستا نیز راهداری تمهیدات خود را اتخاذ کرده است.

وی ادامه داد: افزایش کنترل بر سامانه باری و مسافربری، کنترل ساعت کار و معاینه فنی و همچنین اعلام ساعات پیک ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله این تمهیدات است.

مهریاری ادامه داد: هماهنگی های لازم با سازمان هواشناسی نیز انجام شده و طرحی را نیز به صورت پایلوت برای جاده های تهران-رشت، کرج-چالوس، هراز و فیروزکوه اجرا کردیم تا از ابتدای مسیر تا انتهای سفر وضعیت راه به صورت پیامکی برای رانندگان ارسال شود.

مدیرکل ایمنی ترافیک سازمان راهداری کشور تجدید خط کشی جاده ها و پاک سازی علایم و ترمیم آن ها، ایمن سازی نقاط حادثه خیز و توقف عملیات عمرانی را از دیگر تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی راهداری برای ایام نوروز ۱۴۰۱ اعلام کرد.

مهریاری به وضعیت دوربین های ثبت تخلفات نیز اشاره کرد و گفت: از مجموع ۱۸۰۰ دوربین ۸۵ درصد این دوربین ها یعنی معادل ۱۶۰۰ دستگاه دوربین آماده به کار و فعال هستند و اقدامات ما برای جایگزینی دوربین های باقی مانده که به دلایلی نظیر سرقت و تخریب آسیب دیده اند در حال انجام است.

وی افزود: همچنین ۸۸۴ دوربین نظارت جاده ای نیز از سوی راهداری فعال بوده و ترددهای جاده ای را رصد می کند.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا