موضع جمهوری اسلامی در قبال بحران اوکراین، موضع منطقی و عقلانی است

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه، در خطبه‌های عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان، گفت: ماه شعبان، ماه رسول خدا است و روزه، صدقه و دعا و مناجات در آن توصیه شده است؛ صلوات شعبانیه و مناجات شعبانیه در این ماه زیاد بخوانیم.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه بیان داشت: یکی از اصول سبک زندگی اسلامی در بحث خانواده، “اصل اظهار محبت” است.

وی افزود: در روایات آمده، وقتی مرد به همسرش بگوید “دوستت دارم” هرگز از قلبش خارج نمی‌شود؛ زن و شوهر، باید به هم اظهار محبت کنند تا کانون خانواده مستحکم تر شود، این سیره اهل بیت علیهم السلام است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه گفت: پدری که به دخترش اظهار محبت می‌کند و نیاز او را تأمین می‌کند، دختر بیرون خانه فریب محبت کاذب دیگران را نمی‌خورد.

وی بیان داشت: بخشی از روابط ناسالم جوانان، از کمبود محبت در خانه ناشی می‌شود؛ هم اظهار محبت زبانی و هم اظهار عملی مثلاً با هدیه دادن، لازم است.

حجت الاسلام حیدری در ادامه اذعان داشت: موضع جمهوری اسلامی در قبال بحران اوکراین، موضع منطقی و عقلانی است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه گفت: ایران اسلامی هیچگاه موافق جنگ و درگیری نبوده و نیست و خواهان توقف جنگ و درگیری است.

وی خاطر نشان کرد: برای حل بحران اوکراین، باید ریشه آن شناخته و برطرف شود وگرنه صرف محکوم کردن، راه حل نیست.

امام جمعه فیروزکوه افزود: ریشه بحران اوکراین و آتش بیار معرکه، ایالت متحده آمریکا است که با نفوذ سیاسی و نظامی، بحران آفرینی می‌کند.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: آمریکا در عمر حدود ۲۵۰ ساله خود، بعد از استقلال در سال ۱۷۷۶ میلادی، همیشه در حال بحران آفرینی و جنگ در نقاط مختلف دنیا بوده است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه گفت: امروز دنیا شاهد رفتارهای دوگانه مجامع بین المللی است؛ از طرفی روسیه را محکوم می‌کنند ولی در یمن به جای عربستان، انصارالله یمن محکوم می‌شود؛ همچنین مسابقات ورزشی را در روسیه ممنوع می‌کنند، و با کمال تعجب میزبانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا را به عربستان می‌دهند!!!!!

حجت الاسلام حیدری با اشاره به هفته احسان و نیکوکاری، اذعان داشت: در هفته احسان و نیکوکاری، به اندازه وسع خود، به فکر ایتام و محرومان باشیم؛ تا وقتی زنده هستیم، با انفاق اموال خود، آخرت خویش را به دست خود آباد کنیم.

وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فیروزکوه با آغوش باز در خدمت خیرین و نیکوکاران شهرستان میباشد.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه بیان داشت: در طرح اکرام ایتام و محسنین، با پرداخت مبلغی، یک یا چند یتیم را سرپرستی کنیم.

حجت الاسلام حیدری، درباره نظارت بر بازار در شهرستان، تصریح کرد: از فرماندار محترم و مسئولان شهرستان خواهش میکنم در ایام نزدیک نوروز، نظارت کامل به بازار داشته باشند و از گران فروشی جلوگیری کنند و اقلام ضروری مردم را تأمین کنند.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا