طرح دعوی در مراجع قضایی علیه دامداران خاطی شهر فیروزکوه

خبرنگار:

سید مسعود حسینی
شهردار فیروزکوه گفت: طبق قوانین، نگهداری دام در محیط شهری ممنوع بوده و دامدارانی که دامشان را در شهر به حال خود رها می کنند منتظر برخورد قضایی باشند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، در بازه زمانی مختلف تصاویر و فیلم های زیادی از حضور گله ای برخی از حیوانات اهلی مانند گاو و گوسفند در مناطق مسکونی شهر فیروزکوه در فضای مجازی منتشر شد که مورد توجه و نقد بسیاری از شهروندان قرار گرفت.

چرای این حیوانات در میادین اصلی شهر و در ساعات شلوغی و تردد شهروندان صحنه هایی نازیبا از محیط های شهری ایجاد کرده که به نظر رسانه های شهرستان در شأن و منزلت شهروندان فیروزکوه نمی باشد.

بسیاری از عموم شهروندان پدید آمدن چنین صحنه هایی را به شهرداری مرتبط و انگشت اتهام خویش را به سمت این نهاد مردمی نشانه رفته اند در صورتی که اینگونه نبوده و بی مدیریتی صاحبین احشام سبب ایجاد چنین مشکلی می شود.

علیرضا صادقی شهردار فیروزکوه در تکمیل این گزارش گفت: طبق قوانین، نگهداری دام ها در شهرهای بزرگ در محیط شهری ممنوع بوده و صاحبین دام باید دامداری و یا محل نگهداری دام خود را را به خارج از محیط شهری منتقل کنند.

وی گفت: قوانین نگهداری دام برای شهرهای زیر 25 هزار نفر که شامل فیروزکوه نیز می شود تبصره قائل شده و نگهداری آنها در حوزه استحفاظی شهر را با در نظر گرفتن موازین بهداشتی و مدیریت به شرط عدم ورود به مناطق مسکونی و معابر عمومی، بلامانع اعلام کرده است.

منتخب شورای ششم ادامه داد: متأسفانه برخی از دامداران فیروزکوه به این موضوع توجه نکرده و بدون در نظر گرفتن ضوابط شهر نشینی دام های خود را در محیط شهری رها نمودند که علاوه بر ایجاد صحنه های زشت و ناپسند سبب آسیب به فضای سبز و بهداشت شهری نیز می شود.

صادقی تصریح کرد: در این خصوص کارگروهی برای شناسایی و تذکر به این افراد در فرمانداری تشکیل شده و مقرر گردید این موضوع از مسیر قانونی پیگیری شود.

شهردار فیروزکوه در پایان با اشاره به اینکه تعداد دامداران خاطی در حدود 5 نفر می باشد خاطر نشان کرد: این افراد شناسایی شده و علیه آنها در مراجع قضایی شهرستان طرح دعوی خواهد شد.

از طریق
خبرنگار: سید مسعود حسینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا