افتتاح 5 پروژه شهرداری فیروزکوه در هفته دولت

به گزارش پایگاه خبری تورنه، شهردار فیروزکوه در گفتگو با پایگاه خبری تورنه گفت: همزمان با هفته دولت، 5 پروژه عمرانی و خدماتی در اين شهر با اعتبار 170 ميليارد ريال افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

علیرضا صادقی، شهردار فیروزکوه در خصوص پروژه های شهرداری در هفته دولت سال جاری تصریح کرد: زیرسازی، آسفالت و جدولگذاری معابر مسکن مهر دشت ناصر از مطالبات دیرینه مردم این منطقه است که امسال اجرایی شده و به بهره برداری خواهد رسید.

شهردار فیروزکوه افزود: این پروژه جهت رفع مشکل زیرساختی منطقه دشت ناصر با زیرسازی کوچه های مهر 3، 4، 5 و 1/5 به همراه جدولگذاری و ترمیم جداول و آسفالت معابر فوق به میزان 9260 مترمربع با اعتباری بالغ بر 63 میلیارد ریال اجرا شده است.

وی در ادامه به احداث پارک در منطقه دشت ناصر اشاره کرد و اذعان داشت: با توجه به درخواست اهالی و نبود پارک مناسب در منطقه دشت ناصر، احداث، تکمیل و تجهیز و آماده سازی پارک آزادگان به مساحت 1900 مترمربع و اعتبار 13 میلیارد ریال و احداث، تکمیل و تجهیز و آماده سازی پارک ملت به مساحت 2000 مترمربع و اعتبار 13.5 میلیارد ریال اجرایی شده که در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

صادقی در خصوص لکه گیری، زیرسازی و روکش آسفالت معابر سطح شهر فیروزکوه بیان کرد: این اقدام نیز در سالجاری با اعتبار 38.75 میلیارد ریالی در خیابان شهید فامیلی به مساحت 1654 مترمربع، خیابان تختی 1512 مترمربع، منطقه کوهسار 1360 مترمربع، زیرسازی نوار حفاری و لکه گیری خیابان 45 متری به مساحت 5000 مترمربع به همراه لکه گیری آسفالت در برخی از نقاط شهر تاکنون اجرایی شده است که تا پایان فصل کاری ادامه خواهد داشت.

شهردار فیروزکوه در ادامه افزود: کانال هدایت آب های سطحی محله کوهسار و زیردانشگاه، محله جمشیدآباد و کوچه شهید چمنی با اعتبار 42 میلیارد ریال نیز از دیگر پروژه های قابل بهره برداری است که این پروژه به طول حدود 470 متر با اجرای دیوار سنگچین و پوشش دال بتن مسلح کانال عملیاتی شده است.

وی ضمن تقدیر از استاندار تهران و همراهی نماینده مردم فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی و فرماندار شهرستان در پیگیری و تخصیص اعتبارات استانی و زحمات پرسنل خدوم شهرداری در اجرای پروژه ها بیان داشت: پروژه های هفته دولت مجموعا با اعتباری بالغ بر 170.25 میلیارد ریال از محل اعتبارات شهرداری و استانی اجرا شده که در این هفته افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

صادقی تأکید کرد: در حوزه حمل و نقل شهری اقداماتی همچون خرید تجهیزات ترافیکی و علائم راهنمایی و رانندگی و خط کشی معابر و خرید و نصب تابلوهای معرفی کننده بزرگ در 4 نقطه از سطح شهر با اعتبار 16.5 میلیارد ریال نیز انجام شده است.

شهردار فیروزکوه همچنین به بهسازی و ایمن سازی پارک های سطح شهر، ترمیم و احداث دیوار حائل سنگی در برخی از نقاط، طراحی و زیباسازی بخشی از بلوار 45 متری، ترمیم جداول، پیاده رو و کف پوش های سطح شهر، ترمیم پله های دسترسی محله ها، تعویض جداول فرسوده، مرمت پل های ورودی کوچه ها و پارک ها، طراحی و مطالعات احداث پارک شهری خلیج فارس و پارک بانوان، پیگیری برای اصلاح طرح تفصیلی، ارتقاء ظرفیت پایش تصویری، تجهیز آتش نشانی به موتور چهار چرخ و خرید لوازم و ابزار مورد نیاز آتش نشانان، زیباسازی و کاشت گل های فصلی و خرید و تجهیز مبلمان پارک ها و وسایل بازی کودکان، نورپردازی و فضاسازی شهر در عید نوروز و ماه محرم و همکاری در برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی شهرستان همچون برنامه شب های فیروزه ای به عنوان بخش دیگری از اقدامات اشاره کرد.

خبرنگار: سید مجتبی حسینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا