نقد شهروند از سرعتکاه های آسفالتی میدان امام خمینی (ره) و بررسی علت نصب از زبان رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری فیروزکوه

خبرنگار:

سید مسعود حسینی
شهروندی در پیامی از لزوم رنگ آمیزی سرعتکاه های آسفالتی میدان امام خمینی (ره) گفت و رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری فیروزکوه نیز ضمن طرح دلایل نصب سرعتکاه ها به درخواست شهروند پاسخ داد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، شهروندی در پیامی نوشت:

اخیرا به منظور کاهش سرعت خودروها اقدام به ایجاد سرعتکاه های آسفالتی در طرفین محدوده میدان امام خمینی (ره) شده است.

ضمن تشکر از این اقدام مناسب ترافیکی، باید گفت عدم رنگ آمیزی هشداری و نبود علائم ترافیکی مرتبط با این سرعتکاه ها سبب شده‌ است رانندگان فرصتی برای کاهش سرعت خویش نداشته و این موضوع سبب خسارت به خودروها می‌شود.

می طلبد مجریان طرح هر چه سریع تر نسبت به رنگ آمیزی و نصب علائم ترافیک هشداری اقدام کنند.

مهدی باطبی مدیر عامل سازمان حمل و نقل طی گفتگو با خبرنگار این انتقاد را وارد دانست اما علت را تشریح کرد.

وی گفت: طبیعتا بعد از ایجاد، رنگ آمیزی این سرعتکاه ها در دستور کار بوده اما رنگ آمیزی در چند روز اول نصب به دلیل عدم جذب رنگ توسط آسفالت اقدامی بیهوده است.

باطبی خاطر نشان کرد: در حال حاضر رنگ آمیزی این دو سرعتکاه در دستور سازمان قرار گرفته و امیدواریم تا عصر امروز انجام آن به اتمام برسد.

وی در بخش دیگری از مصاحبه خویش به علت نصب این ۲ سرعتکاه اشاره کرد و گفت: نقاط بیان شده جزو نقاط بسیار حادثه خیز محدوده شهری محسوب می‌شود و متأسفانه به کرات شاهد حوادث رانندگی منجر به جرح و بعضا فوت در این نقاط بوده ایم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری فیروزکوه خاطر نشان کرد: نگاه کارشناسی پلیس راهور به این مسئله سبب طرح پیشنهاد آن به شورای ترافیک شده بود که نهایتا با موافقت و مصوبه این شورا در این ۲ نقطه بسیار پر خطر اقدام به تعبیه سرعتکاه های آسفالتی شد.

باطبی در پایان خاطر نشان کرد: تعبیه کردن این ۲ سرعتکاه اقدامی بازدارنده در جهت کنترل سرعت خودروها محسوب شده و یقینا از این پس میزان حوادث در محدوده میدان امام خمینی (ره) کاهش چشمگیری خواهد داشت.

از طریق
خبرنگار: سید مسعود حسینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا