پیش بینی ۱۶۴ میلیارد تومان اعتبار استانی برای شهرستان فیروزکوه

خبرنگار:

سید مهرداد حسینی
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: مبلغ ۱۶۴ میلیارد تومان اعتبارات استانی برای شهرستان فیروزکوه پیش بینی شده که در سالجاری تلاش می کنیم تا اعتبارات لازم را به این شهرستان تخصیص بدهیم.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، علاء الدین ازوجی در حاشیه برگزاری کمیته برنامه ریزی شهرستان فیروزکوه به خبرنگاران گفت: با توجه اساسی به بحث های زیر ساختی بهداشت و درمان ظرف ۲ تا ۳ سال آینده پانزده بیمارستان بزرگ استان به بهره برداری می رسد.

ازوجی افزود: بهره برداری از بیمارستان های بزرگی مانند بیمارستان شهریار که از سال ۶۷ کلنگ خوردند در طی مدت یاد شده بی سابقه است و با برنامه ریزی انجام شده این بیمارستان طی دو ماه آتی تجهیز و بهمن ماه امسال به بهره برداری می رسد.

وی با اشاره به گذشت سه ماه از جاری شدن سیل در شهرستان فیروز کوه، ادامه داد: در شهرستان فیروز کوه با مدیریت عالی سطح استان محسن منصوری استاندار، محمد حیدری منش فرماندار، سید احمد رسولی نژاد نماینده مجلس و همه دستگاه ها از بحران خارج شد و این در حالی است که استان های گلستان، کرمانشاه و خرمشهر که درگیر بلایای طبیعی شدند هنوز درگیر بحران هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: در حادثه سیل اخیر تلفات داشتیم و خسارت دیدیم اما مدیریت حین و بعد بحران قابل تقدیر بود.

ازوجی گفت: رویکرد سازمان برنامه و بودجه کشور در تأمین اعتبارات عمرانی و تملک بخش عمده ای از منابع به سمت مصوبات رئیس جمهور است و تخصیص اعتبار به پیشنهاد سازمان در ۲ یا ۳ مرحله اتفاق می افتد و در سطح استان چند محور کلیدی طی مراحل اول تا سوم پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: ساماندهی شبکه آب و فاضلاب استان که بخشی به فیروزکوه و دماوند مربوط است از مصوبات سفر رئیس جمهور است که منابع خوبی ابلاغ و تخصیص داده شد و از سوی دیگر از منابع اعتباری استان به شبکه آب و فاضلاب برای کمک به بهداشت و سلامت تخصیص داده شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران افزود: توجه به حمل و نقل، مترو و راهداری با تخصیص اعتبار از محل مصوبات رئیس جمهور در دستور کار قرار دارد.

ازوجی گفت: مصوبات سفر رئیس جمهور و مصوبات شورای برنامه ریزی در یک مسیر و هم جهت هستند و برای ارائه خدمات بهتر از آن ها بهره برداری می شود.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از توسعه بخش خصوصی ادامه داد: در قانون بودجه بند الف تبصره ۱۸ ظرفیت هایی در قانون بودجه تعیین شده است و توصیه می شود که کارکرد اجتماعی بخش خصوصی مورد حمایت بخش کشاورزی، صنعت و گردشگری قرار بگیرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: استفاده از صندوق توسعه ملی بیشتر از بعد مشارکت بود و برای اعطای تسهیلات به صورت جداگانه بر اساس ماده ۵۲ به طور جداگانه در قالب گردشگری رسیدگی می شود.

ازوجی ادامه داد: مبلغ ۱۶۴ میلیارد تومان اعتبارات استانی برای شهرستان فیروزکوه پیش بینی شده که در سالجاری تلاش می کنیم تا اعتبارات لازم را به شهرستان تخصیص بدهیم.

وی با بیان اینکه در این شهرستان دو سیل اتفاق افتاده، اظهار داشت: در سیل سال گذشته ۵۰ میلیارد تومان منابع پیش بینی شده و تأخیر در تخصیص به دلیل ایرادات حقوقی بود که از نظر نگارش اصلاح شده و قرار هست محل تأمین اعتبار تعیین شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران ادامه داد: در بخش دوم ۹۰ میلیارد تومان از محل سازمان برنامه به تمامی استان ها تخصیص داده شد که در حدود ۵۰ میلیارد تومان آن برای استان تهران است، چارچوب اولیه را استانداری با هماهنگی سازمان مدیریت و برنامه ریزی و سازمان مدیریت بحران انجام می دهد.

ازوجی با اشاره به تخصیص مصوبات استانی به گلزار شهدا، اظهار داشت: در سطح شهرستان گلزار شهدای روستاهای لزور، آتشان و مزداران برای تخصیص بودجه در اولویت قرار دارند.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش شهرستان طرح دانش بنیان را در چارچوب کار تنظیم کند، منابع لازم برای تخصیص موجود است و برای تأمین آب و فاضلاب، حمل و نقل و کشاورزی پیگیری خواهیم کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: از بعد تأمین اعتبار شهرستان های فیروزکوه، پیشوا، بهارستان و قدس به دلیل نیاز به توجه بیشتر و آسیب پذیری در اولویت اصلی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران قرار دارند.

ازوجی با اظهار تأسف ابراز کرد: شهرستان های استان تهران در پایین ترین حد شاخص حتی بعد از استان سیستان و بلوچستان قرار گرفتند که نشان از توجه کمتر به زیرساخت های استان تهران است و باید توجه بیشتری به استان تهران شود.

وی گفت: در سیل اخیر دست ما از بابت تامین اعتبار بسته شد و در تخصیص بودجه با وجود محدویت های قانونی، اولویت ما شهرهای سیل زده بود و به دستگاه هایی که در سیل کمک کردند تخصیص بودجه ویژه داده شد.

از طریق
خبرنگار: سید مهرداد حسینی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا