بسیج بزرگترین شبکه مردم نهاد ایران است

خبرنگار:

طاهره حاجی مزدارانی
فرمانده سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) فیروزکوه گفت: بسیج، لشکر مخلص خدا و بزرگترین شبکه و سازمان مردم نهاد در ایران، منطقه و جهان است که در همه موضوعات و بخش‌های سیاسی، فرهنگی، نظامی و امنیتی، اجتماعی، اقتصادی، سازندگی و محرومیت‌زدایی ماموریت داشته و مشغول فعالیت است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محسن رحیمی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: فرمانده قرارگاه جهادی و مسئول اقتصاد مقاومتی فیروزکوه به عنوان برترین‌ها در استان تهران معرفی شدند.

وی با اشاره به اجرای طرح شهید سلیمانی در دوران کرونا، اظهار کرد: در سال های اخیر که کرونا به یک معضل در دنیا تبدیل شد، بسیجیان با اتحاد و همفکری همدیگر توانستند به صورت هدفمند در عرصه‌های مختلف خدمات ارائه کنند.

فرمانده سپاه فیروزکوه بیان کرد: بسیجیان شهرستان فیروزکوه در شرایط کمبود ماسک با فعالیت در کارگاه‌های خانگی، مساجد و پایگاه‌ها شروع به تولید ماسک و لباس برای کادر درمان کردند.

رحیمی گندزدایی و ضد عفونی معابر و ضدعفونی منازل مسکونی را از دیگر فعالیت‌های بسیجیان فیروزکوه در زمان شیوع کرونا برشمرد و عنوان کرد: در زمان اوج همه‌گیری ویروس کرونا بسیجیان با استفاده از بطری‌های گندزدایی و ضد عفونی مناطق شهری و روستاهای پرتردد فیروزکوه را گندزدایی و ضدعفونی کردند.

وی با اشاره به ارائه آموزش‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا، افزود: بسیجیان علاوه بر ارائه آموزش‌های لازم به شهروندان، اقدام به توزیع اقلام آموزشی بین جامعه هدف خود کردند.

فرمانده سپاه فیروزکوه ادامه داد: همچنین در زمان اوج همه‌گیری ویروس کرونا و تعطیلی صنوف و ایجاد مشکلات معیشتی و درآمدی برای برخی از خانوارها، بیش از هزاران بسته معیشتی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونا توزیع شد.

رحیمی در بخش دیگری از سخنان خود به اجرای فعالیت‌های قرارگاه‌های دفاعی و امنیتی، حقوقی، رسانه، علمی و پژوهشی، فضای مجازی، جذب و تحقق بسیج اشاره و بیان کرد: این آمارها بخش کوچکی از فعالیت‌های جهادگونه بسیجیان است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بسیج، امنیت و همه شهدای شهرستان فیروزکوه، تأکید کرد: بسیج، لشکر مخلص خدا و بزرگترین شبکه و سازمان مردم نهاد در ایران، منطقه و جهان است که در همه موضوعات و بخش‌های سیاسی، فرهنگی، نظامی و امنیتی، اجتماعی، اقتصادی، سازندگی و محرومیت‌زدایی ماموریت داشته و مشغول فعالیت است.

فرمانده سپاه فیروزکوه با استناد به رهنمود امامین انقلاب، بسیج را پاره تن مردم خواند و گفت: در دوران دفاع مقدس همه اقشار مردم با لبیک گفتن به ندای امام راحل، تهدید بزرگ جنگ تحمیلی را با همیاری و همت یکدیگر به دفاع مقدس و پیروزی بر کفر تبدیل کردند.

رحیمی تأکید کرد: کارکرد بسیج به عنوان یکی از پدیده‌های موثر در حوزه‌های مختلف موجب شد تا ثمرات آن را در بخش‌های مختلف جامعه شاهد باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا