زنگ پژوهش در فیروزکوه نواخته شد / تقدیر از پژوهشگران برتر دانش آموزی

آیین نواختن زنگ هفته پژوهش و فناوری و تقدیر از پژوهشگران برتر فرهنگی و دانش‌آموز منطقه فیروزکوه در دبستان پسرانه امام رضا (ع) برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش فیروزکوه، در هفته ملی پژوهش و فناوری از ۳۵ دانش آموز و فرهنگی پژوهشگر برتر فیروزکوه در آموزشگاه امام رضا (ع) این شهرستان تقدیر شد.

مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه در این مراسم با قدردانی از زحمات تلاشگران سنگر علم و دانش و پژوهشگران معلم و دانش آموز در پیشبرد اهداف علمی و آموزشی گفت: راهبرد اصلی در آموزش و پرورش اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و پرداختن به پژوهش چه در حوزه معلمان و چه دانش آموزان جایگاه والایی در سند دارد به طوری که چرخشی از یک نظام آموزشی مطلق و حافظه محور به نظامی فرهنگی و تربیتی و پژوهش محور است.

رییس دستگاه تعلیم و تربیت فیروزکوه تصریح کرد: هفته پژوهش فرصت مغتنم و مناسبی برای شناسایی استعدادها، چالش ها و محدودیت های فراروی حوزه پژوهش و پژوهشگران کوشا می باشد.

وی یادآور شد: علاوه بر سند تحول، برنامه های درسی ملی و سایر برنامه های پیش بینی شده آموزش و پرورش با هدف تربیت دانش آموزانی خلاق، نوآور، کارآفرین، نقاد و پرسشگر است.

فاطمه سیر در پایان صحبت های خود تدبیر و مدیریت و علم دانش را از دو مولفه کشور‌های توسعه یافته عنوان کرد و با بیان اینکه آموزش مقدمه علم است، گفت: ضرورت دارد دانش آموزان از طریق تحقیق و پژوهش و فعالیت در پژوهش سرا‌های دانش آموزی با برنامه‌های پژوهشی آشنا شوند و معلمان نیز در پیشبرد اقدامات خود از پژوهش در عمل و اقدام پژوهی بهره گیری نمایند.

نواختن زنگ هفته پژوهش و فناوری، تقدیر از پژوهشگران برتر فرهنگی و دانش آموزی و اجرای دکلمه با مضمون شهدای هسته ای از دیگر برنامه های این آیین نمادین بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا