زنگ پژوهش در فیروزکوه نواخته شد / تقدیر از پژوهشگران برتر دانش آموزی

به گزارش پایگاه خبری تورنه به نقل از روابط عمومی اداره آموزش و پرورش فیروزکوه، در هفته ملی پژوهش و فناوری از ۳۵ دانش آموز و فرهنگی پژوهشگر برتر فیروزکوه در آموزشگاه امام رضا (ع) این شهرستان تقدیر شد.
مدیر آموزش و پرورش فیروزکوه در این مراسم با قدردانی از زحمات تلاشگران سنگر علم و دانش و پژوهشگران معلم و دانش آموز در پیشبرد اهداف علمی و آموزشی گفت: راهبرد اصلی در آموزش و پرورش اجرایی شدن سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و پرداختن به پژوهش چه در حوزه معلمان و چه دانش آموزان جایگاه والایی در سند دارد به طوری که چرخشی از یک نظام آموزشی مطلق و حافظه محور به نظامی فرهنگی و تربیتی و پژوهش محور است.
رییس دستگاه تعلیم و تربیت فیروزکوه تصریح کرد: هفته پژوهش فرصت مغتنم و مناسبی برای شناسایی استعدادها، چالش ها و محدودیت های فراروی حوزه پژوهش و پژوهشگران کوشا می باشد.
وی یادآور شد: علاوه بر سند تحول، برنامه های درسی ملی و سایر برنامه های پیش بینی شده آموزش و پرورش با هدف تربیت دانش آموزانی خلاق، نوآور، کارآفرین، نقاد و پرسشگر است.
فاطمه سیر در پایان صحبت های خود تدبیر و مدیریت و علم دانش را از دو مولفه کشورهای توسعه یافته عنوان کرد و با بیان اینکه آموزش مقدمه علم است، گفت: ضرورت دارد دانش آموزان از طریق تحقیق و پژوهش و فعالیت در پژوهش سراهای دانش آموزی با برنامههای پژوهشی آشنا شوند و معلمان نیز در پیشبرد اقدامات خود از پژوهش در عمل و اقدام پژوهی بهره گیری نمایند.
نواختن زنگ هفته پژوهش و فناوری، تقدیر از پژوهشگران برتر فرهنگی و دانش آموزی و اجرای دکلمه با مضمون شهدای هسته ای از دیگر برنامه های این آیین نمادین بود.