درآمدهای مالیاتی شرق استان تهران افزایش یافت

مدیرکل امور مالیاتی شرق استان تهران گفت: در ۱۱ ماه امسال در آمدهای مالیاتی این اداره‎‌ کل نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۸ درصد رشد داشته است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه به نقل از ایرنا، احمدرضا کرکه آبادی صبح امروز به خبرنگاران گفت: امسال ۱۰۵.۵ درصد درآمدهای مالیاتی پیش‌بینی شده به مبلغ ۱۵ هزار میلیارد ریال در شرق استان تهران محقق و وصول شده که نتیجه تلاش کارکنان بوده است.

وی از تخصیص عوارض مالیات برارزش افزوده به افتتاح طرح های عمرانی شهرداری های شرق استان تهران اشاره و خاطرنشان کرد: در سال جاری بخشی از طرح های عمرانی شهرداری ها نظیر بهسازی پیاده رو، توسعه سامانه های هوشمند حمل ونقل، اجرای برنامه و طرح های توسعه پارک ها، ایمن سازی تقاطع ها در شهرداری های شرق استان نظیر فیروزکوه از محل مالیات برارزش افزوده به بهره برداری رسیده است که زمینه ساز عمران وآبادانی هرچه بیشتر این مناطق خواهد بود.

این مسئول از شرایط بخشودگی جرائم مالیاتی تا پایان سال خبرداد و اظهار داشت :به مناسبت دهه فجر و تا پایان سال طبق بخشنامه ی رئیس کل سازمان امور مالیاتی درخصوص بخشودگی جرائم مالیاتی اشخاص حقیقی تا سقف ۲ میلیارد ریال و اشخاص حقوقی تا سقف سه میلیارد ریال به مدیران کل تفویض شده است و مؤدیان مالیاتی درفرصت باقی مانده تا پایان سال می توانند با پرداخت بدهی از این تسهیلات بهره مند شوند.

مدیرکل امور مالیاتی شرق استان تهران از ضرورت پیگیری برنامه عملیاتی اداره کل در سال پیش رو خبرداد و افزود: برنامه عملیاتی ۶ ماهه نخست اداره کل در دستور کارقرار خواهد گرفت و با نهادینه سازی این برنامه در راستای اجرائی شدن آن و تحقق هرچه بیشتر اهداف سازمانی حرکت خواهیم کرد.

کرکه آبادی به اهمیت پیاده سازی قانون پایانه های فروشگاهی اشاره و خاطر نشان کرد: اجرای قانون پایانه های فروشگاهی و سامانه مؤدیان از جمله اهداف سازمان امور مالیاتی است و در این راستا برگزاری دوره های آموزشی پایانه های فروشگاهی ویژه اصناف شرق استان نظیر برگزاری دوره آموزشی ویژه کسبه واتاق اصناف دماوند در سالن فرهنگسرای قلم (هفته گذشته) از جمله این موارد بوده است که درآینده نیز ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به برگزاری جلسات کمیسیون تقویم ارزش معاملاتی املاک شهرستان های دماوند ،پردیس و فیروزکوه، ادامه داد: در بهمن ماه سالجاری جلسات مذکور با حضور نمایندگان ادارات امور مالیاتی شرق استان نظیر ثبت اسناد و املاک، راه و شهرسازی، مدیریت جهاد کشاورزی، بخشداریهای شهرهای شرق استان، نمایندگان مجلس شورای اسلامی با هدف تعیین ارزش معاملاتی املاک برگزار و درحال حاضر طبق ماده ۶۴ قانون مالیاتهای مستقیم، ارزش معاملاتی املاک شهرستان های پردیس، دماوند (بخش یک و دو) و فیروزکوه معادل ۱۴ درصد میانگین قیمت منطقه برای هر بلوک تعیین شده است.

این مسئول فرهنگسازی مالیاتی، تکریم ارباب رجوع و رعایت حقوق مؤدیان را ضروری خواند و یادآور شد: تکریم ارباب رجوع، احترام به مؤدیان و رعایت منشور سازمانی سرلوحه کار همکاران است و در این راستا طبق برنامه زمانبندی شده، همه روزه طبق امور جاری و سه شنبه هر هفته از ساعت ۸ تا ۱۲ شرایط ملاقات حضوری مؤدیان با مدیرکل امور مالیاتی شرق استان جهت پیگیری مسائل ومشکلات فراهم است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا