۳۰۰ اصله نهال در روستاهای بخش ارجمند فیروزکوه کاشته شد

خبرنگار:

طاهره حاجی مزدارانی
بخشدار ارجمند فیروزکوه گفت: بیش از ۳۰۰ اصله نهال در ۱۶ روستای بخش ارجمند این شهرستان کاشته شده است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، روح الله اسماعیل پور در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: داشتن احساس جمعی برای سلامت و بهزیستی انسان اهمیت دارد؛ درختان می‌توانند مردم را به روشی مثبت گرد هم جمع کند؛ مردم به پیاده‌روی در خیابان درختکاری شده تمایل بیشتری دارند که می‌تواند به مبارزه با احساس تنهایی کمک کند.

وی افزود: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری نگاه ما به درخت گیاه و سبزه باید نگاه دینی و معرفتی باشد، لذا باید به سمتی حرکت کنیم که اقدامات در سطح جامعه اثربخش باشد و به نسل‌های آینده نیز منتقل شود، تا از این موهبت الهی بهره‌مند شوند.

بخشدار ارجمند تصریح کرد: تاکنون در پویش درختکاری کاشت ۳۰۰ اصله نهال در دهستان‌های بخش ارجمند این شهرستان توسط بخشداری، دهیاران، گروه‌های جهادی و غیره انجام شده است.

اسماعیل پور عنوان کرد: کاشت نهال در ۲ دهستان و ۱۶ روستای بخش ارجمند شهرستان فیروزکوه آغاز گردید؛ خوشبختانه بخش ارجمند با تنوع آب و هوای و محیط زیست و اقلیمی از پتانسیل بسیار بالای در زمینه کاشت درخت برخوردار است و می‌توان کارهای بزرگی در این زمینه انجام داد؛ در این اقدام کاشت نهال‌های بادام، گردو، سیب و گیلاس و غیره انجام شده است.

بخشدار ارجمند فیروزکوه خاطرنشان کرد: این نهال‌ها توسط اداره جهاد کشاورزی و اداره منابع طبیعی تهیه و در اختیار بخشداری و دهیاران و شوراهای اسلامی قرار گرفته است؛ تاکنون در بیش از یک هکتار از دهستان‌ها و روستاهای بخش ارجمند کاشت نهال انجام شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا