از ظرفیت فکری مردم و نخبگان استفاده کنیم

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: حضرت آقا چندین بار فرمودند و بنده چندین بار تاکید کردم، ما هم باید از ظرفیت فکری مردم و نخبگان استفاده کنیم؛ سرمایه گذاری‌های خُرد، تقویت تعاونی‌ها و.. کارهایی است که می‌توانیم انجام دهیم، حمایت و نظارت کامل بر تولید و.. از وظایف مسئولین است، ما انتظار داریم این ها مخصوصاً در شهرستان عملی شود.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حسن حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های نماز عید سعید فطر در فیروزکوه، بیان داشت: خدا را شکر میکنیم که به ما توفیق داد ماه مبارک رمضان را درک کردیم؛ ما توانستیم سرمایه گران‌بهایی را در این ماه عزیز به دست بیاوریم، اما باید این سرمایه و توشه‌ را حفظ کنیم، باید مواظب باشیم.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه عنوان کرد: اگر انسان دنیا طلب باشد و همیشه به دنبال آباد کردن دنیای خود باشد، در روایتی از رسول خدا (ص) داریم که این دنیا طلبی، رأس و ریشه‌ی هر گناه و بدی است.

وی خاطر نشان کرد: درس‌ مهم ماه رمضان برای ما این بود که مقداری از دنیا دور شویم؛ ماه رمضان ضیافت الهی بود اما ضیافت الهی در این که ما نخوریم، نیاشامیم، از مظاهر دنیا اجتناب کنیم، برای اینکه ریشه‌ی دنیا طلبی را در خودمان خشک کنیم.

حجت الاسلام حیدری تصریح کرد: یکی از عواملی که باعث می‌شود دقت ما بیشتر باشد، یادِ مرگ است؛ پیامبر اکرم (ص) فرمود زیرک‌ترینِ مردم کسی است که زیاد یاد مرگ میکند.

امام جمعه فیروزکوه در خطبه دوم نماز عید فطر، گفت: تقوا کلید سعادت ما در دنیا و آخرت است و ثمره‌ی روزه‌ای که ما گرفتیم تقوا است؛ بیاییم تصمیم بگیریم و عزم جدی داشته باشیم که اهل تقوا باشیم.

وی در ادامه بیان داشت: امروز دغدغه‌ی اصلی کشور ما مشکل اقتصاد و معیشتی است و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) هم چند سالی است که شعار سال را مسئله‌ی اقتصادی قرار می‌دهد؛ امروز باید دغدغه‌ی همه‌ی ما بحث مهار تورّم و رشد تولید باشد؛ مسئولین، تولید کننده‌ها، آحاد مردم، هر کدام یک وظیفه‌ای دارند.

امام جمعه فیروزکوه اذعان داشت: مسئولین چه مسئولین کشوری و چه مسئولین شهرستانی، نقاط ضعف منطقه را شناسایی کنند؛ باید ریشه‌‌یابی کنیم و این ها را درمان کنیم، لذا شناخت نقاط ضعف و برنامه‌ریزی برای حل آنها بسیار مهم است.

وی درباره مشارکت دادن مردم عنوان کرد: حضرت آقا چندین بار فرمودند و بنده چندین بار تاکید کردم، ما هم باید از ظرفیت فکری مردم و نخبگان استفاده کنیم؛ سرمایه گذاری‌های خُرد، تقویت تعاونی‌ها و.. کارهایی است که می‌توانیم انجام دهیم، حمایت و نظارت کامل بر تولید و.. از وظایف مسئولین است، ما انتظار داریم اینها مخصوصاً در شهرستان عملی شود.

حجت الاسلام حیدری در ادامه خطاب به آحاد مردم، اظهار داشت: متاسفانه ما ملّت مُسرفی هستیم، علی‌رغم اینکه در دین و روایات ما آنقدر تاکید شده که ما باید اهل صرفه جویی باشیم؛ فرمود اسراف گناه کبیره است و خدا اسراف‌کاران را دوست ندارد.

وی افزود: متأسفانه ما در کشور خیلی مصرف و هدررفت انرژی داریم، در مصرف مواد غذایی آمار اسراف زیاد است؛ ما اگر می‌خواهیم در شکوفایی اقتصاد کشورمان سهمی داشته باشیم، همه باید سعی کنیم اهل صرفه جویی باشیم؛ امروز مشاهده کنید کشورهایی که پیشرفت کردند در مصرف انرژی و مواد غذایی اهل صرفه جویی بودند.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به حمایت از کالای ایرانی عنوان کرد: فکر می‌کنیم اگر یک جنسی خارجی باشد خیلی خوب است و اگر ایرانی باشد بد است، این فکر اشتباه است؛ بحمدلله امروز شاهد هستیم که اولاً بسیاری از کالاهای ایرانی دارای کیفیت است، ثانیاً اگر ما می‌خواهیم کالای ایرانی رشد کند و کارگر ایرانی سرفراز باشد و بیکار نشود و اشتغال در کشور ما زیاد شود، باید از کالای ایرانی حمایت کنیم و با تعصب کالای ایرانی بخریم؛ امروز در تاریخ کشورهای پیشرفته‌ی اقتصادی ببینید که یکی از عوامل پیشرفت آنها حمایت از کالای کشور خود است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا