ثبت لحظه شکار سگ توسط پلنگ در فیروزکوه

خبرنگار:

سید مهرداد حسینی
یک قلاده پلنگ ارزشمند ایرانی پس از شکار یک قلاده سگ در فیروزکوه مشاهده و تصویر آن توسط یک شهروند ثبت و ضبط شد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، رییس اداره حفاظت محیط زیست فیروزکوه با اعلام این خبر گفت: شب گذشته یکی از اهالی روستایی در مجاورت پناهگاه حیات وحش کاوه ده فیروزکوه در حال عبور از منطقه از داخل خودروی شخصی موفق به تصویربرداری از پلنگی شد که سگی را شکار کرده بود.

داریوش فرخی افزود: این شهروند بلافاصله پس از تصویربرداری از این صحنه، موضوع را به محیط زیست شهرستان اطلاع و فیلم مذکور را در اختیار ماموران محیط زیست شهرستان فیروزکوه قرار داد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: این گونه ارزشمند با وجود شکار کل و بز و قوچ و میش، گا‌هی اقدام به شکار گراز و سگ‌ نیز می‌کند.

فرخی با تقدیر از شهروندان فیروزکوه برای همراهی در حفاظت از حیات وحش منطقه بخصوص گونه منحصر بفرد پلنگ، فرهنگسازی و کمک شهروندان را در تکمیل زنجیره حراست و صیانت از محیط زیست مهم و تاثیرگذار دانست.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فیروزکوه همچنین با تأکید مجدد بر اینکه در این مورد، تصویربرداری از پلنگ کاملا از داخل خودرو شخصی شهروند فیروزکوهی صورت گرفته، از شهروندان خواست در صورت رویت گونه‌های وحشی مانند گربه سانان، ضمن اجتناب از رویارویی مستقیم، جوانب ایمنی در برخورد با حیات وحش را رعایت کرده و موضوع را به اولین پاسگاه محیط بانی و یا اداره محیط زیست اطلاع دهند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا