در بیمارستان فیروزکوه آزمایشات فوق تخصصی انجام نمی‌شود

خبرنگار:

طاهره حاجی مزدارانی
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه گفت: در بیمارستان فیروزکوه به دلیل تعداد کم مراجعین نیازمند بررسی های فوق تخصصی، آزمایشات فوق تخصصی انجام نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، عبدالمجید حسینی، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه در خصوص گلایه مردمی از نبود پزشک متخصص در تنها بیمارستان شهرستان فیروزکوه و نبود آزمایشگاه تخصصی گفت: بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه در ۵ رشته اصلی شامل جراحی، بیهوشی، زنان، اطفال و داخلی در تمام طول هفته خدمات ارائه می دهد.

وی افزود: رشته های تخصصی دیگر را صرفاً چند روز در هفته داریم که شامل متخصص رادیولوژی، متخصص چشم و متخصص ارتوپدی است.

حسینی تصریح کرد: بعضی از رشته ها مثل گوش و حلق و بینی یا مغز و اعصاب در کل کشور کمبود متخصص طرحی داریم. بنابراین تخصیص به شهرهای نسبتاً کوچک تر داده نشده است البته پیگیر جذب برای این رشته ها هم هستیم.

وی تأکید کرد: آزمایشگاه بیمارستان آزمایشات تخصصی شامل تیروئید و هورمون های زنان و بررسی پروستات و موارد دیگر انجام می شود.

حسینی خاطر نشان کرد: بعضی از آزمایشات فوق تخصصی است وکیت را اگر تهیه کنیم به دلیل تعداد کم مراجعین تاریخ مصرف گذشته و خراب می شود و به همین دلیل در بیمارستان فیروزکوه آزمایشات فوق تخصصی انجام نمی شود.

حسینی ادامه داد: در بیمارستان امام خمینی (ره) فیروزکوه، سونوگرافی انجام می شود ولی سونوگرافی هایی که با پروب فوق تخصصی مثلاً مخصوص برای بانوان یا از داخل مری اینها مواردی است که مراجعینش کمتر است و قیمت پروب و هزینه نگهداری آن بالا است با این حال در صورت تأمین بودجه از دانشگاه خریداری خواهیم کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا