مادر شهید منصور اسفنجی آسمانی شد

خبرنگار:

سیما وران
خجسته همتی مادر شهید منصور اسفنجی از شهدای شهرستان فیروزکوه، بر اثر بیماری در سن 82 سالگی دار فانی را وداع گفت.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، شهید منصور اسفنجی در سال 1360 در شیاکوه گیلان غرب بر اثر اصابت گلوله به درجه رفیع شهادت نائل و در گلزار شهدای فیروزکوه به خاک سپرده شد.

پیکر این مادر مومنه فردا پس از تشییع از مقابل آستان امامزاده اسماعیل (ع) این شهرستان در گلزار شهدای فیروزکوه در جوار مزار فرزند شهیدش به خاک سپرده خواهد شد.

شهرستان فیروزکوه در دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس، ۴۸۶ شهید تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کرده است.

فرازهایی از وصیت نامه شهید منصور اسفنجی

به نام خداوند در هم کوبنده ستمگران و یاری کننده مستضعفان

سلام پدر و مادر گرامی من. این وصیت نامه را هنگامی می نویسم که در سنگر اسلام علیه کفر نشسته ام و از اینکه مشاهده کرده بودم و می کنم که عده ای اجنبی پرست و خائن و مزدور و وابسته به ابرقدرت های شوروی و آمریکا، بعثی عراق و صدام خائن افرادشان را در خاک ما مستقر کرده اند، بیزارم.

پدر و مادر عزیزم از اینکه حس می کردم در مکانی راحت، قرار بگیرم و در سنگر نباشم، غمگین بودم. نمی توانستم به خود بقبولانم که برادران خودم در مرزها شهید شوند.

من هر روز شاهد این باشم که فلان قدر کشته یا فلان قدر زخمی شده اند. پدر و مادر داغدارم، چگونه من می توانستم مشاهده کنم که هر روز عده ای از بهترین جوانان ما کشته شوند و من به کارهای روزمره مشغول باشم.

می دانم که از دست دادن من شاید سنگین باشد، ولی مگر غم از دست دادن حسین(ع) بر فاطمه زهرا(س) سنگین نبود؟…

مگر آن ها نبودند که کشته شدند تا دین اسلام پا بر جا باشد… من هم به نوبه خود از آقا و سرورم حسین(ع) درس مبارزه و جهاد و درس آن، شهادت را یاد گرفتم.

من آموختم که زندگی مادی نکبت بار است و نباید منتظر باشم که مرگ ما را فرا گیرد، بلکه باید سراغ مرگ برویم. مگر انسان یک دفعه بیشتر می میرد، پس چه بهتر آن یک دفعه هم در راه خدا باشد.

در اینجا شما را قسم می دهم که نگران از دست رفتن من نباشید. برادران دیگر جای مرا پر می کنند، ولی یادتان باشد که خانواده هایی بودند که همه فرزندان خود را در این راه دادند.

و هیچ خم به ابرویشان نیاوردند. آن پیرمردی که 65 ساله بود و چهار فرزندش را معرفی کرد که در راه اسلام جهاد کنند به یاد بیاورید…

آگاه باشید شما مبادا پشیمان شوید و از بابت کشته شدن من به کسی بد و بیراه بگوئید، مبادا دلسرد شوید بدانید که حزب خدا پیروز است.

«حزب الله هم الغالبون»/ والسلام/ فرزند کوچکتان/ منصور اسفنجی

منبع: پرونده فرهنگی شهدا/ اداره هنری، اسناد و انتشارات/ شهرستان های استان تهران

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا