واکسیناسیون بیش از 90 هزار رأس دام فیروزکوه علیه بیماری تب برفکی

خبرنگار:

طاهره حاجی مزدارانی
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه از پایان واکسیناسیون رایگان دام سبک و سنگین شهرستان فیروزکوه با تزریق بیش از 92،000 نوبت سر علیه بیماری تب برفکی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محسن حمیدی در گفتگو با خبرنگاران گفت: براساس دستور ریاست سازمان دامپزشکی و تأکید مدیرکل دامپزشکی استان تهران مبنی بر اجرای برنامه عملیاتی طرح سراسری تب برفکی جهت ارائه خدمات رایگان و حمایت از دامداران بومی در شهرستان و همچنین در راستای پیشگیری از بیماری های واگیر دامی، طرح واکسیناسیون گسترده جمعیت دامی شهرستان علیه بیماری تب برفکی از یکم اسفندماه 1401 تا 20 فروردین ماه سال جاری در سطح شهرستان فیروزکوه انجام شد.

حمیدی افزود: با توجه به پراکندگی بالای جمعیت دامی شهرستان، چهار اکیپ واکسیناسیون از کلیه مناطق استقرار دام بازدید و نسبت به واکسیناسیون دام های واجد شرایط اقدام به عمل آوردند که در مجموع تعداد حدود 90 هزار و 458 رأس دام سبک و تعداد هزار و 770 رأس دام سنگین علیه بیماری تب برفکی در سطح شهرستان واکسینه شدند.

حمیدی یادآور شد: واکسیناسیون یکی از مهمترین اقدامات اجرایی برای تأمین امنیت بهداشتی دام است و برای بیماری های استراتژیک واکسن به صورت رایگان در اختیار دامداران قرار می گیرد.

همچنین وی با تأکید بر نقش دامداران در دامداری و تولید لبنیات و گوشت قرمز، اضافه کرد: ارائه رایگان واکسن با هدف حمایت از این قشر و تأمین سلامت دام و تولیدات دامی حتی در صعب العبور ترین مناطق هم انجام می پذیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا