آبی که روحانی برای سرخه آورد سه برابر نیاز مردم این شهرستان است / ترک فعل‌ها در نمرود پیگیری شود

امام جمعه آرادان گفت: آبی که روحانی برای سرخه آورد سه برابر نیاز مردم این شهرستان است و در حقابه از سد نمرود مشخصاً کم کاری و ترک فعل صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، به نقل از خبرگزاری مهر، حجت الاسلام جلیل شریفی نیا در خطبه‌های نمازجمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) با اشاره به مشکلات کشاورزان و به خصوص گندم کاران بیان داشت: مشکل کم آبی یکی از مهمترین موضوعاتی است که در شهرستان آرادان گریبانگیر مردم و کشاورزان شد و باید برای آن چاره اندیشید.

وی با بیان اینکه اگر مشکل آب حل نشود کشاورزی آرادان و گرمسار در خطر جدی قرار خواهد گرفت، افزود: با توجه به اینکه بخش اعظمی از مردم آرادان به امر مهم کشاورزی و تولید در این زمینه اشتغال دارند، واقعاً زندگی مردم با تداوم وضعیت، فلج خواهد شد.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه با کم آبی مضاعفی روبرو هستیم لذا باید از خدا بخواهیم که بارش رحمت خود را به ملت ارزانی داشته باشد اما در کنار آن هم باید اقداماتی را صورت داد، ابراز کرد: سد نمرود فیروزکوه وقتی آبگیری شد، از ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب، طبق سند و طبق نوشتار و صورت جلسه‌ای که با وزیر نیروی وقت صورت گرفته، ۹۱ درصد سهم منطقه گرمسار و آرادان است.

شریفی نیا با بیان اینکه این حقابه قانونی و شرعی است، ابراز کرد: همانطور که راجع به رود هیرمند رئیس جمهور انقلابی ما اعلام کردند که مسئولان فنی باید کارشناسی صورت دهند تا مشخص شود چرا حق ما داده نمی‌شود تا سیستان دچار خشکسالی شود، ما نیز می‌گوئیم که سد نمرود باید کارشناسی شود.

وی با بیان اینکه کارشناسان اعلام کنند اگر ۱۲۰ میلیون متر مکعب آب وجود دارد و شاید به دلیل خشکسالی قدری از آن کاهش یافته باشد، می‌بایست قانوناً ۹۱ درصد آن سهم منطقه گرمسار و آرادان شود، ابراز کرد: ما خواسته غیرقانونی و غیرمنطقی نداریم.

امام جمعه آرادان با طرح این پرسش که چرا مسیر نمرود تا گرمسار در این سال‌های اخیر لوله گذاری نشده است؟ بیان کرد: ترک فعل و کم کاری‌هایی در این زمینه صورت گرفته است.

شریفی نیا با بیان اینکه آبی که روحانی برای سرخه آورد سه برابر نیاز مردم این شهرستان است، گفت: این موضوعی بود که امام جمعه وقت سرخه به شخص بنده اعلام کرد لذا اگر بخواهند می‌توانند کار کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان فیروزکوه شبانه روز در حال لوله گذاری و کار هستند و اکیپ‌های مختلف تلاش می‌کنند تا آبرسانی را صورت دهند اما چرا در استان سمنان این اتفاق رخ نمی‌دهد تا مشکل آب مردم حل شود؟ بیان کرد: مردم انتظار دارند که حقابه شأن مورد پیگیری قرار گیرد.

امام جمعه آرادان با بیان اینکه برخی افراد وابسته به برخی ارگان‌ها باغ‌های انار گسترده‌ای در بالادست ساخته‌اند و از آب برداشت می‌کنند، بیان کرد: اگر انار با کاهش تولید روبرو شود مشکلی پیش نمی‌آید اما اگر گندم تولید نشود باید چه کنیم؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا