دستور دادستان جهت برخورد با نانوا‏یی‌های متخلف فیروزکوه

دادستان شهرستان فیروزکوه استان تهران گفت: بعضی از نانوایی‌های مستقر در شهرستان فیروزکوه با تهیه کارت‌های هدیه از دستگاه‌های تعریف شده موجود در برخی از نانوایی‌ها خرید‌های کاذب کردند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه به نقل از میزان، توحید مظفری بیان کرد: جهت جلوگیری از قاچاق آرد و فروش آن در بازار آزاد دولت اقدام به اجرای طرح هوشمندسازی نان کرده، اما در عمل آنچه اتفاق افتاده آمار مطلوبی نبوده لذا سودجویان، آرد رایانه‌ای را با قیمت آزاد به فروش رسانده یا اقدام به قاچاق آن می‌کنند که این امر در سطح استان نیز چشمگیر بوده است.

وی افزود: طبق گفته مقامات مسئول، تخلفات در حوزه آرد و نان در ده ماهه نخست سال ۱۴۰۱ نسبت به گذشته درصد قابل توجهی افزایش یافته که به همین سبب دستورات لازم در خصوص بازرسی از نانوایی‌ها در سطح شهرستان صادر شد که حسب گزارش‌های واصله، بعضی از نانوایی‌های مستقر در شهرستان فیروزکوه با تهیه کارت‌های هدیه از دستگاه‌های تعریف شده موجود در برخی از نانوایی‌ها خرید‌های کاذب کردند.

دادستان شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: نانوایی‌های مذکور نان‌های کنجدی سفارش مشتری‌ها را در دستگاه کارت خوان مذکور به تعداد ۲ عدد نان وارد می‌کردند تا مانده سهمیه آرد‌های یارانه‌ای خود را که به دلیل فروش کاذب به دست آورده اند در بازار با قیمت بالا به فروش برسانند. غافل از اینکه سهمیه آرد نانوایی‌ها ماهانه در تاریخ‌های مشخصی توزیع می‌شود.

وی افزود: طی دستور قضایی، رئیس اداره جهاد کشاورزی و رئیس اصناف شهرستان فیروزکوه با هماهنگی و پیگیری مسئول دبیرخانه شورای حفظ حقوق بیت المال و پیشگیری از وقوع جرم شهرستان موظف شدند از نانوایی‌ها و دستگاه‌های کارتخوان مخصوص آنان به صورت منظم بازرسی‌های لازم را بعمل آورند.

مظفری تاکید کرد: مسئولان نظارتی باید تاریخ دقیق توزیع سهمیه آرد یارانه‌ای و تعداد فروش نان با کارت‎های مجاز و غیرمجاز (کارت هدیه) را بررسی کرده و در صورت مواجهه با تخلف، شخص متخلف را جهت صدور دستور قضایی به دادستانی شهرستان فیروزکوه معرفی کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا