مسئله جمعیت در کشور، یک بحران هولناک است

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: مسئله جمعیت در کشور، یک بحران هولناک است که اگر چاره ای اندیشیده نشود، مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برای کشور در پی خواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته در فیروزکوه اظهار داشت: یکی از عوامل معنوی تحکیم بنیان خانواده، لقمه حلال است.

وی اذعان داشت: اثر لقمه حرام در نسل و فرزندان انسان بروز میکند؛ برخی والدین که از دست فرزند خود شاکی هستند، به مالی که به خانه میآورند، توجه کنند!

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: مال حرام فقط دزدی و رشوه نیست، بلکه کارمندی که در کار خود کم کاری و امروز و فردا میکند یا کاسبی که کم فروشی میکند و جنس بد به مردم میدهد، کسب آن ها اشکال دارد.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه در ادامه در خطبه دوم، بیان داشت: در فضیلت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، همین بس که بر اساس روایات، کسی که ایشان را زیارت کند، بهشت بر او واجب میشود؛ حضرت معصومه (س) مقام شفاعت دارد و زیارت ایشان، مثل زیارت امام رضا علیه السلام است.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه ضمن تبریک روز دختر، گفت: طبق روایات، در خانه ای که دختر باشد، هر روز دوازده برکت و رحمت نازل میشود و برای پدر خانه هر صبح و شب، عبادت یکسال نوشته میشود.

وی تصریح کرد: اگر مردی، زنی از محارم خود را شاد کند، خدواند روز قیامت او را شاد خواهد کرد.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: در روایات آمده است، کسی داخل بازار میشود، برای خانه هدیه ای بخرد و دختران را بر پسران مقدم کند؛ هرکس دخترش را شاد کند، گویا بنده ای از فرزندان اسماعیل آزاد کرده است.

وی اظهار داشت: به پدران و مادران سفارش میکنم که به دختران خود زیاد محبت کنید؛ اگر کوتاهی کنیم، ممکن است خدایی نکرده دخترمان فریب محبت کاذب خیابانی را بخورد.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه، بیان داشت: مسئله جمعیت در کشور، یک بحران هولناک است که اگر چاره ای اندیشیده نشود، مشکلات اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی برای کشور در پی خواهد داشت.

وی خاطر نشان کرد: دولت و مجلس باید با عزم جدی، اجرای قانون «حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» را پیگیری کنند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اذعان داشت: بر اساس روایات، فرزند به زندگی برکت میدهد و روزی انسان بیشتر میشود.

حجت الاسلام حیدری در ادامه گفت: آزادی خرمشهر، یک پیروزی ساده نبود بلکه این پیروزی، آغازی بر شکست های پیاپی دشمن در جبهه های نبرد بود؛ درس بزرگ فتح خرمشهر، مقاومت و ایستادگی است؛ مقاومت هرچند هزینه دارد، ولی هزینه آن از سازش و تسلیم کمتر است.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: برخی در دولت قبل، سعی کردند با غرب سازش کنند، ولی کشور را معطل کردند و جلوی پیشرفت را گرفتند؛ بسیاری از مشکلات اقتصادی امروز، بخاطر کم کاری برخی دولتمردان قبلی است و از قوه قضاییه میخواهیم با ترک فعل های دولتمردان با قاطعیت برخورد کند.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: دلاورمردان غیور نیروی دریایی ارتش، با لبیک به فرمان مقام معظم رهبری، یک اقدام بزرگ کردند و ناوگروه ۸۶ ارتش، در هشت ماه با طی مسافت ۶۳ هزار کیلومتر مسیر دریایی، دور کره زمین را طی کردند و با سرافرازی به میهن اسلامی برگشتند؛ این اقدام، یک نقطه عطف در صنعت دریایی کشور بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا