نقش زنان در کشور پررنگ شده است

خبرنگار:

سید مهرداد حسینی
فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: به برکت انقلاب اسلامی، نقش زنان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور پررنگ شده است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حیدری منش فرماندار فیروزکوه در آیین افتتاحیه اولین جشنواره کشوری دختران آفتاب ایران ضمن تبریک هفته معلم گفت: همواره باید قدردان مجاهدت های معلمان در حوزه تعلیم و تربیت باشیم، چرا که به واسطه تلاش ها، زحمات و دغدغه مندی این عزیزان است که آینده ایران اسلامی در مسیر تمدن انقلاب اسلامی ساخته خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به نقش پر رنگ و کلیدی زنان در عرصه های مختلف سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در کشور پس از انقلاب اسلامی اظهار داشت: نقش زنان در جامعه ارتقا پیدا کرده و کرامت انسانی زنان در جامعه بیشتر شده است.

فرماندار فیروزکوه ادامه داد: ایجاد حق رای زنان، ایجاد شرایطی برای زنان در عرصه های مدیریتی، ایجاد فرایندی برای افزایش تحصیل زنان، ایجاد ظرفیت های سوادآموزی بیشتر زنان نسبت به مردان، حضور زنان در جشنواره های بین المللی ورزش و در حوزه های سیاسی و مدیریتی کلان کشور حاکی از این است که به برکت انقلاب اسلامی نقش زنان در کشور پررنگ شده است.

حیدری منش با بیان اینکه مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه کشورمان همواره پای کار انقلاب شان هستند و از انقلاب شان حمایت و پشتیبانی می کنند خاطر نشان کرد: دختران ما در شهرستان فیروزکوه هم نشان دادند با حضور در حوزه ورزش و موضوعات فرهنگی و اعتقادی پیشرو هستند و موضوع ورزش بانوان و حضور دختران در عرصه ورزش جزء مباحث کلیدی و مهم و جزء دغدغه های ما است و ما تلاش کردیم تا ظرفیت های ورزشی را بیشتر مهیا کنیم تا دختران بتوانند در این عرصه بهتر فعالیت کنند.

وی تصریح کرد: جشنواره دآا با هدف ایجاد ظرفیت هایی برای ورزش دختران به ویژه دختران روستایی و عشایر شهرستان، برگزار شد تا در کنار تعمیق مباحث دینی و اعتقادی، ارتقا سلامت زنان محقق شود.

نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزکوه ابراز امیدواری کرد: امیدواریم بتوانیم در بستر اجرای این برنامه ها فرصت های مناسبی برای تحقق آرمان های ورزشی در شهرستان، کسب رتبه های برتر استانی و کشوری و جهانی ایجاد شود.

حیدری منش در پایان از دختران دانش آموز شهرستان خواست: در عرصه علم و اخلاق و هم در عرصه ورزش و سلامت تلاش کنید تا آینده این مرز و بوم با زنان توانمند که الگو گرفته از سیره حضرت فاطمه زهرا(س) هستند، رقم بخورد و این مهم قطعا با تلاش و همت شما و برنامه ریزی مجموعه آموزش و پرورش و دستگاه های فرهنگی شهرستان محقق خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا