آغاز عملیات اجرایی کانال های آبیاری کشاورزی مناطق سیل‌زده فیروزکوه

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران از آغاز عملیات اجرایی ۴۸ طرح احداث کانال آبیاری و پوشش نهرهای کشاورزی و قنات‌ها خبر داد و گفت: این طرح‌ها با اعتبار ۴۵ میلیارد تومان اجرا می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تورنه به نقل از ایرنا، به دنبال وقوع سیل در شهرستان فیروزکوه و بروز آسیب به بخش کشاورزی استان، جبرئیل برادری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، ضیاالدین کاظمی دینان معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی، امین روشنی مدیر آب و خاک استان و ولی اله حسنی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باحضور در روستاهای سیل زده شهرستان فیروزکوه به بررسی مسائل و مشکلات تولیدکنندگان بخش کشاورزی این شهرستان و برآوردهای خسارات ناشی از سیل به دامداران و کشاورزان این منطقه پرداختند.

جبرائیل برادری در خصوص میزان خسارات وارده نیز اظهار داشت: متاسفانه سیل اخیر باعث ایجاد خساراتی در زراعت های گندم و جو، یونجه، باغات سیب و گردو، مزارع سبزی و صیفی، دام های سبک و انبارهای علوفه و تاسیسات دامداری ها، نهر های کشاورزی و یک واحد مرغداری و پرورش ماهی شده که در حال بررسی میزان خسارت هستیم.

وی ادامه داد: باتوجه به این خسارات و نیاز عشایر و دامداران به تامین خوراک دام، ۸۰ تن نهاده دامی برای این مناطق تامین شده و توزیع می شود.

این مسئول هم چنین از آغاز عملیات اجرایی ۴۸ پروژه احداث کانال آبیاری و پوشش انهار کشاورزی و قنوات خبر داد و گفت: این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان در ۴۰روستای فیروزکوه شامل زیرساخت های آسیب دیده از سیل و سایر روستاهای شهرستان به منظور آبرسانی در بخش کشاورزی و بهینه سازی مصرف آب اجرا می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی شهرستان فیروزکوه را ۳۸۰ میلیارد ریال اعلام و خاطرنشان کرد: این برآورد تنها در یک منطقه شامل روستاهای پشتکوه، طرود، کمند و سایر روستاهای خسارت دیده از سیل چهارشنبه شب است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا