اصناف مطمئن‌ترین تکیه‌گاه برای اقتصاد کشور بوده اند

خبرنگار:

سید مهرداد حسینی
فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: اصناف در دوران مختلف شکل‌گیری ظرفیت‌های اقتصادی ایران نقش‌آفرینی کرده‌اند و در شرایط سخت مطمئن‌ترین تکیه‌گاه برای حرکت سیال گونه اقتصاد کشور بوده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حیدری منش به همراه حجت‌الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان، سرهنگ رحیمی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج فیروزکوه و رئیس اداره صمت به مناسبت روز ملی اصناف با جابر تبار رئیس اتاق اصناف شهرستان فیروزکوه و رؤسای اتحادیه ها دیدار و گفتگو کردند.

فرماندار فیروزکوه در این نشست گفت: امروز ما برای داشتن یک اقتصاد سالم و پیشرو نیازمند همگرایی ظرفیت‌های اقتصاد ملی هستیم و اصناف خط مقدم این همگرایی است.

حیدری منش بیان داشت: اصناف در دوران مختلف شکل‌گیری ظرفیت‌های اقتصادی ایران نقش‌آفرینی کرده‌اند و در شرایط سخت مطمئن‌ترین تکیه‌گاه برای حرکت سیال گونه اقتصاد کشور بوده‌اند.

وی اظهار داشت: آنچه که امروز شاهد هستیم همراهی توأم با تداوم برای پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی از سوی اصناف است.‌

فرماندار فیروزکوه تصریح کرد: با تلاش بخش‌های اقتصادی نزدیک به ۴۰ درصد GDP کشور را از طریق اصناف به حرکت در‌آورده‌ایم.

حیدری منش اظهار داشت: در حوزه اقتصادی مخصوصاً در بخش اصناف ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد که با همدلی و همراهی قابل حل است لذا اگر تمرکز در این مسائل صورت گیرد با تعامل مشکلات قابل حل است.

فرماندار شهرستان فیروزکوه درباره سامانه صدور مجوزها بیان داشت: این سامانه مانع پیشرفت نیست و مانند گذشته مرجعیت اصناف به عنوان تأیید نهایی پذیرفته می‌شود.

اتاق اصناف از سویی مطالبه گر حقوق کسبه و بازاریان از مسئولین و از سوی دیگر رابط مردم با کسبه هستند

حجت الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه نیز در این دیدار بیان داشت: اصناف در برهه‌های مختلف پای کار انقلاب بودند و کنار مردم خدمت کرده اند.

وی افزود: در فشار اقتصادی انتظار است اصناف و بازاریان، بیشتر هوای مردم را داشته باشند و با گران فروشی مقابله کنند.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: اتاق اصناف از سویی مطالبه گر حقوق کسبه و بازاریان از مسئولین و از سوی دیگر رابط مردم با کسبه هستند.

حجت الاسلام حیدری تأکید کرد: رعایت شؤون اجتماعی در زمینه زیست عفیفانه و سلامت اخلاقی توسط کسبه لازم است.

ایشان اظهار داشتند: اگر یک واحد صنفی تخلفی کرد، انتظار است قبل از ورود اماکن، خود اتحادیه مربوطه ورود کند، تذکر بدهد و از حیثیت آن صنف حفاظت کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا