در سال گذشته 40 مورد حریق در فیروزکوه به وقوع پیوست

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
مدیریت آتشنشانی شهرداری فیروزکوه گفت: سال گذشته 40 مورد حریق در سطح شهرستان به وقوع پیوست که عامل انسانی دلیل عمده آن ها بود.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، علی اکبر مومنی، مدیریت آتشنشانی شهرداری فیروزکوه، در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به شروع فصل گرما و بالا رفتن دمای هوا احتمال بروز آتش‌سوزی در فضاهای سبز و باغات بسیار افزایش می‌یابد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی بیشتر در مواقعی رخ می‌دهد که عوامل طبیعی مانند تابش خورشید و ایجاد صاعقه سبب ایجاد حریق می‌گردد؛ منشا عمده آتش‌سوزی در طبیعت را می‌توان رعد و برق یا اتفاقات غیرمنتظره انسانی دانست.

مومنی تصریح کرد: یک بطری شکسته شیشه‌ای یا بطری آب معدنی با چند قطره آب می‌تواند نور خورشید را متمرکز کرده و گیاهان خودرو در دشت‌ها را به آتش بکشد.

مدیریت آتشنشانی شهرداری فیروزکوه با اشاره به اینکه سال گذشته ۴۰ مورد حریق در سطح شهرستان به وقوع پیوست که عامل انسانی دلیل عمده آن ها بود، بیان داشت: برای کاهش آسیب‌های ناشی از حریق باید از روشن کردن حریق در طبیعت و رها کردن آن خودداری نمود؛ بطری‌های شیشه‌ای یا پلاستیکی را در مراتع رها نکنیم؛ تنه‌های پوسیده و خشک درختان باید پاکسازی شوند؛ همچنین نباید بقایای محصولات کشاورزی را در مزارع سوزاند.

وی همچنین تاکید کرد: شهروندان بعد از اتراق در مراتع و جنگل‌ها از خاموش شدن خاکستر اجاق مطمئن شوند، چوب کبریت یا ته سیگار را در طبیعت پرتاب نکنند و محلول‌های قابل اشتعال را در ظروف فلزی نگهداری کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا