اجرای نمایش اسرار ولایت و بازسازی واقعه غدیرخم در فیروزکوه

خبرنگار:

طاهره حاجی مزدارانی
همزمان با روز عید غدیر خم، نمایش اسرار ولایت و بازسازی واقعه غدیر خم با پوشش وقایع مختلف از صدر اسلام تا اتفاق‌های معاصر در فیروزکوه به اجرا درآمد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، سرگرد سید محسن حسینی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: طی چند سال اخیر برنامه بازخوانی واقعه غدیر با مشارکت هنرمندان بسیجی در شهرستان فیروزکوه اجرا می‌شود و هر ساله شاهد استقبال چشمگیر شهروندان از این برنامه فرهنگی بوده‌ایم.

جانشین فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: بازسازی واقعه غدیرخم زیر نظر صاحب نظران و روحانیون اجرا شده و بسیاری از خانواده‌ها به همراه مهمانان تابستانی در این مراسم حضور پیدا می‌کنند.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته همزمان با عید بزرگ غدیر خم، کاروان های غدیر در شهر و روستاهای شهرستان به راه افتادند و پس از آن همایش پیاده‌روی تا محل نماز جمعه برگزار و امشب نیز واقعه غدیر خم توسط هنرمندان ولایی در فیروزکوه بازسازی و بازخوانی شد.

میثم بنار، معاونت فرهنگی و اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج فیروزکوه و دبير برگزاری اين آيين درحاشيه برگزاری مراسم به خبرنگاران گفت: با توجه به اهميت واقعه غدير و بازشناسی و بازخوانی آن برای نسل جوان جامعه و تأكيد بر اهميت امر ولايت و امامت، نمايش بازسازی و بازخوانی واقعه بزرگ و تاريخی غديرخم در مجموعه خلیج فارس شهرداری فیروزکوه اجرا شد.

وی افزود: بازخوانی و بازنمايی عيد غدير كه از اعياد بزرگ مسلمانان است، همراه با امكاناتی كه از سوی دست اندركاران برای نمايش بخش های مختلف اين واقعه تاريخی تدارك ديده شده بود، مورد توجه مردم شهرستان فیروزکوه قرار گرفت.

دبير آيين بازخوانی واقعه غدير تصريح كرد: بكارگيری بيش از 40 نفر از هنرمندان تعزيه و بازسازی فضای حجه الوداع پيامبر حضرت محمد (ص) از ويژگی های برجسته بازسازی واقعه غديرخم در فیروزکوه بود.

بنار گفت: اين برنامه هر ساله با حضور ارادتمندان امام اول شيعيان در شهرستان فیروزکوه اجرا می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا