تعامل با شرق و غرب خلاف شعار انقلاب نیست

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: آن چیزی که در شعار انقلاب است، نفی تعامل با شرق و غرب نیست، بلکه منظور نفی وابستگی به شرق و غرب است؛ وگرنه تعامل از روی سه اصل‌ عزت، حکمت و مصلحت با شرق و غرب خلاف شعار انقلاب نیست.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته فیروزکوه، اظهار داشت: در نظام خلقت،‌ هر انسانی برای رشد و قرب الهی، نیاز به پذیرش ولایت ولیّ خدا دارد. حتی ابلیس با سابقه شش هزار سال عبادت هم، وقتی ولایت ولی خدا را قبول نکرد، از درگاه الهی رانده شد.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تصریح کرد: در آیه ابلاغ هم خداوند به پیامبر میفرماید اگر ولایت علی بن ابی طالب را اعلام نکنی، اصلا رسالتت را ابلاغ نکرده ای. یعنی دین اسلام با ولایت کامل میشود.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: پیام غدیر، قبول ولایت امیرالمؤمنین و ائمه علیهم السلام هستند.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه عنوان کرد: روز ۱۳ تیر، ایران رسماً عضو سازمان همکاری های شانگهای شد. این اتفاق مهم، نقطه عطفی در سیاست خارجی متوازن جمهوری اسلامی ایران است و برکات زیاد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی در پی خواهد داشت.

وی گفت: دولت های قبل تمایل زیادی داشتند که عضو این پیمان مهم شوند، ولی بخاطر غرب زدگی و عدم توجه به ظرفیت شرق، نتوانستند نظر مساعد اعضای این پیمان را جلب کنند، ولی دولت سیزدهم با نگاه متوازن به دنیا و توجه به همسایگان شرقی، توانست اعتماد این سازمان مهم را جلب کند و به عضو رسمیت آن درآید.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه اظهار داشت: برخی میگویند مگر شعار انقلاب «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی» نبود و همان طور که تعامل با غرب بد است، تعامل با شرق هم خلاف شعار انقلاب است.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: در جواب میگوییم، آن چیزی که در شعار انقلاب است، نفی تعامل با شرق و غرب نیست، بلکه منظور نفی وابستگی به شرق و غرب است؛ وگرنه تعامل از روی سه اصل‌ عزت، حکمت و مصلحت با شرق و غرب خلاف شعار انقلاب نیست.

وی اذعان داشت: ایران اسلامی به جز آمریکا و اسرائیل، با رعایت اصول انقلاب، تعامل میکند. ولی آمریکا چون زورگو و مستکبر است و اسرائیل چون اصلاً یک رژیم غاصب و جعلی است، قابل تعامل نیستند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: عضویت رسمی ایران در پیمان شانگهای، میتوانند فوائد اقتصادی زیادی برای کشور داشته باشد، از جمله بدست آوردن بازار سه میلیارد نفری، تقویت مبادلات تجاری با کشورهای عضو و کنار گذاشتن دلار از چرخه مبادلات تجاری و بی اثر کردن تحریم های ظالمانه.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: ۲۴ ذی الحجه، عید مباهله است که به عنوان «غدیر ثانی» نامیده شده است.

وی افزود: اگر عید غدیر عید ولایت است، عید مباهله عید فضیلت است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه اظهار داشت: بزرگترین فضیلت امیرالمؤمنین در روز مباهله محقق شد چرا که به عنوان نفس و جان پیامبر معرفی شد.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: هیئات مذهبی و مساجد ما نباید سریع به استقبال محرم بروند، بلکه باید روز عید مباهله را جشن بگیرند.

وی خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی های امیرالمؤمنین علیه السلام، کمک به نیازمندان است. در روز غدیر، به پیروی از امیرالمؤمنین علیه السلام در پویش «به عشق علی» از طریق کمیته امداد و مراکز نیکوکاری به نیازمندان کمک کنیم.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه بیان داشت: ۲۱ تیر سالروز قیام غیور مردان و غیور زنان ایران اسلامی در مسجد گوهرشاد برای دفاع از حجاب و عفاف و مقابله با سیاست کثیف کشف حجاب رضاخان است. این روز که به نام “روز حجاب و عفاف” نامیده شده است، به ما تذکری است که در راه حفظ این حریم ها خون های پاکی به زمین ریخته شده است و ما باید جوابگوی خون شهدا باشیم.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: از نمایندگان مجلس میخواهیم که با دقت و سرعت همه جوانب «لایحه عفاف و حجاب» را بررسی کنند و قانون جامع تصویب کنند. از جناب آقای دکتر رسول نژاد هم به خاطر پیگیری قانون حجاب و عفاف تشکر میکنیم.

ایشان افزودند: در مواجهه با مسئله عفاف و حجاب، هم کار فرهنگی لازم است و هم برخورد قانونی. باید اهمیت حجاب و عفاف برای دختران تبیین شود و نقش آن را در امنیت و سلامت جامعه و استحکام خانواده تبیین کنیم.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: در مواجهه با عده ای که دنبال هنجار شکنی و ضربه به حریم خانواده و زیست عفیفانه جامعه هستند، برخورد قانونی لازم است. به فرمایش رهبر عزیزمان، کشف حجاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا