پرداخت وام کم بهره بدون ضامن به ۱۵۰ نفر از بازنشستگان تأمین اجتماعی فیروزکوه

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
مدیرعامل کانون بازنشستگان تأمین اجتماعی شهرستان فیروزکوه گفت: در طول یکسال ۱۵۰ نفر از بازنشستگان وام ۱۲ میلیون تومانی ۴ درصد پرداخت کردیم، بالغ بر ۸۰ نفر وام ۲۰ میلیونی ۴ درصد پرداخت کردیم؛ نکته قابل توجه در پرداخت این تسهیلات بازنشستگان به بانک مراجعه‌ای نخواهند داشت و نیازی به ضامن هم ندارند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، خلیل اهنزی در گفتگو با خبرنگاران، اظهار کرد: در گذشته کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان فیروزکوه زیر نظر کانون بازنشستگان شهرستان دماوند، رودهن و پردیس فعالیت می‌کرد و این امر موجب شد در بسیاری از موارد نتوانیم حقوق بازنشستگان را به طور کامل پیگیری کنیم.

مدیر عامل کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان فیروزکوه ادامه داد: بعد از بازنشستگی به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی مراجعه کردیم و مراحل لازم برای ثبت کانون بازنشستگی را انجام دادیم؛ شناسه ملی برای این کانون دریافت شد و کارهای قانونی به اتمام رسید و از ۲۷ خرداد ۱۴۰۱ فعالیت این کانون در شهرستان آغاز شده است.

وی افزود: در طول مدت ۲۳ سال سابقه کانون مردم به میزان ده درصد نیز خدمات نکردند ولی در طول یکسال ۱۵۰ نفر از بازنشستگان وام ۱۲ میلیون تومانی ۴ درصد پرداخت کردیم، بالغ بر ۸۰ نفر وام ۲۰ میلیونی ۴ درصد پرداخت کردیم؛ نکته قابل توجه در پرداخت این تسهیلات بازنشستگان به بانک مراجعه‌ای نخواهند داشت و نیازی به ضامن هم ندارند.

اهنزی خاطرنشان کرد: کانون بازنشستگان کشوری سهمیه شهرستان فیروزکوه در تسهیلات را ماهانه تخصیص می‌دهند؛ بازنشستگان با مراجعه به دفتر کانون بازنشستگی شهرستان ثبت نام می‌شوند و بر حسب نوبت اگر بدهی به بانک‌ها نداشته باشند، ضامن کسی نباشند، در سیستم ثبت می‌شود و بانک مرکزی رفاه بعد از یک هفته وام را پرداخت خواهد و اقساط به صورت ماهانه از حقوق بازنشستگان کسر خواهد شد.

مدیر عامل کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان فیروزکوه همچنین بیان کرد: تعداد ۱۳۰ نفر از بازنشستگان از سوی کانون بازنشستگان فیروزکوه در سال ۱۴۰۱ به صورت رایگان به سفر مشهد مقدس رفتند؛ بالغ بر ۴۰ نفر از بازنشستگان فوت شده غرامت فوت در سال جاری به خانواده آنها پرداخت شد که این غرامت فوت به دلیل بیمه عمری است که از حقوق این عزیزان کسر می‌شود و مبلغ آن ابتدا ۶ میلیون تومان بود و در طول این یکسال به ۸ میلیون و اکنون به ۱۵ میلیون رسیده است.

وی با اشاره به صدور کارت بازنشستگی برای بازنشستگان تامین اجتماعی در شهرستان فیروزکوه، تاکید کرد: در شهرستان فیروزکوه بالغ بر ۲ هزار بازنشسته داریم که برای حدود ۵۰ درصد کل بازنشستگان کارت بازنشستگی صادر و تحویل آنان شد؛ بازنشستگان با مدارک مورد نیاز که شامل دو قطعه عکس و کارت ملی است، به دفتر کانون مراجعه و جهت ثبت نام در خصوص کارت بازنشستگی اقدام می‌نمایند.

اهنزی تصریح کرد: کارت بازنشستگی همانند کارت ملی در سطح کشور معتبر است و با استفاده از این کارت از خدمات تامین اجتماعی در سراسر کشور می‌توان استفاده کرد؛ کسانی که کارت بازنشستگی ندارند نشان می‌دهد عضو کانون نیستند و نمی‌توانند از خدمات کانون بازنشستگی، چه تسهیلات و چه سفرهای زیارتی، بهره‌مند شوند.

مدیرعامل کانون بازنشستگان تامین اجتماعی شهرستان فیروزکوه افزود: به دلیل مستقل نبودن کانون بازنشستگی شهرستان فیروزکوه و همچنین کمبود امکانات، در سال‌های گذشته خدمات چندانی به بازنشستگان ارائه نمی‌شد؛ در طی این یکسال تنها ۲۰۰ نفر از تسهیلات کانون بازنشستگی استفاده کرده‌اند و استقلال کانون بازنشستگی کمک شایانی به بهره‌مندی بازنشستگان از تسهیلات و خدمات کانون کرده است.

وی در پایان تاکید کرد: برخی از بازنشستگان به دلایل مختلف از ثبت‌نام و عضویت در کانون بازنشستگی ممانعت می‌کنند، این افراد این نکته را باید مدنظر داشته باشند که اگرچه خود آنها نیاز به خدمات کانون ندارند ولیکن عضویت بیشتر اعضا در کانون منجر به سهمیه بیشتر و کمک به دیگر اعضا در دریافت تسهیلات و خدمات بیشتر و بهتر خواهد کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا