کار فرهنگی و برخورد قانونی، الزامات مقابله با پدیده کشف حجاب

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: برای مقابله با پدیده کشف حجاب، هم کار فرهنگی لازم است و هم برخورد قانونی، باید اهمیت حجاب را برای دختران خود تبیین کنیم و ذهن او را اقناع کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته فیروزکوه، اظهار داشت: یکی از عوامل تحکیم بنیان خانواده، غیرت است. انسان غیرتمند نسبت به حفظ ناموس خویش دغدغه مند است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تصریح کرد: یکی از عوامل مهم بدحجابی یا کشف حجاب، ضعف غیرت مردان است. در مسئله کشف حجاب، قبل از اینکه از بانوان مطالبه شود، باید از آقایان مطالبه شود که چطور غیرتت اجازه میدهد ناموس خود را حفظ نکنی؟!

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: به امیرالمؤمنین خبر رسید که در کوچه های کوفه،‌ برخی زنان با مردان برخورد میکنند. حضرت سخنرانی کردند و فرمودند: «ای مردان کوفه!‌ به من خبر رسیده است در کوچه های کوفه که ازدحام جمعیت است،‌ زنان شما تنه به تنه مردان میزنند و راه میروند. خجالت نمیکشید؟! حیا نمیکنید؟!»

امام جمعه فیروزکوه در ادامه عنوان کرد: دشمن غیرت مردان ما را نشانه رفته است تا بنیان خانواده را سست کند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه اظهار داشت: غیرت ثمره ایمان است و هرچه انسان مؤمن تر باشد، غیرت بیشتری دارد و بی غیرتی نشانه ضعف ایمان است.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: برخی گناهان مانند نگاه حرام، تصاویر مستهجن، موسیقی های حرام موجب ضعف غیرت میشود.

وی اذعان داشت: برگزاری باشکوه جشن عید سعید غدیر نشان داد که مردم ما عمیقاً دیندار هستند و محبت امیرالمؤمنین و ائمه علیهم السلام در وجود هر ایرانی است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: در جشن روز غدیر ۲۸۵۰ موکب در سطح استان تهران و حدود چهار میلیون و پانصد هزار نفر شرکت کردند که در تاریخ بی نظیر بود.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: یکشنبه ۲۵ تیر، روز بهزیستی و تأمین اجتماعی است که این روز را تبریک عرض میکنم. نهاد بهزیستی و تأمین اجتماعی، هر دو در راستای استقرار عدالت ایجاد شده اند.

وی افزود: دوشنبه ۲۶ تیر، سالروز تأسیس نهاد شورای نگهبان است. این نهاد مهم،‌ سه وظیفه مهم؛ تشخیص موافقت قانون با شرع و قانون اساسی، تفسیر قانون اساسی و نظارت استصوابی در انتخابات را بر عهده دارد. شورای نگهبان ضامنِ اسلامی بودن حکومت است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه اظهار داشت: درس بزرگ شهدای مسجد گوهرشاد این است که انسان مؤمن نه تنها نسبت به ناموس خود،‌ بلکه نسبت به ناموس شیعه حساس است. مسئولان باید توجه بکنند که نسبت به ناموس مردم نیز وظیفه دارند.

وی خاطر نشان کرد: اینکه شهید سلیمانی فرمودند آن دختر کم حجاب و شل حجاب هم دختر من است،‌ یعنی همان طور که انسان نسبت به دختر خود غیرت دارد باید نسبت به دختران جامعه هم غیرت داشته باشد.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند که کشف حجاب هم حرام شرعی و هم حرام سیاسی است. برای مقابله با پدیده کشف حجاب، هم کار فرهنگی لازم است و هم برخورد قانونی.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه بیان داشت: باید اهمیت حجاب را برای دختران خود تبیین کنیم و ذهن او را اقناع کنیم. در کنار آن، وظیفه قوه قضاییه و نیروی انتظامی است که با ناهنجاری و حرمت شکنی برخورد کند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: دولت موظف است که نسبت به بازار مد و لباس نظارت داشته باشد. امروز وقتی یک خانواده ایرانی میخواهد برای دختر خود یک لباس مناسب و پوشیده در شأن زن مسلمان ایرانی پیدا کند، باید با سختی زیاد و قیمت گران تهیه کند. آیا دولت نباید نظارت کند؟

ایشان افزودند: چرا باید در بازار اسلامی، لباس کوتاه و خلاف شأن زن ایرانی فراوان باشد؟ چگونه انتظار داشته باشیم در کف خیابان دختران ما لباس مناسب داشته باشند.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: مطالبه به حق بانوان ما از مسئولان این است که ضمن حمایت از محصولات عفاف و حجاب، نسبت به بازار مد و لباس نظارت داشته باشند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه بیان داشت: در دیدار طلاب و فضلای حوزه با رهبر معظم انقلاب، دغدغه و نگرانی ایشان نسبت به مسئله تبلیغ بود. تبلیغ باید اولویت اول حوزه های علمیه باشد و روحانیت وسط میدان جهاد تبیین باشد.

وی خاطر نشان کرد: در جنگ شناختی باید از همه ظرفیت ها در جهت تبیین و تبلیغ معارف دینی استفاده کرد و یکی از ظرفیت های مهم تبلیغ، ماه محرم است.

حجت الاسلام حیدری گفت: از همه هیئات مذهبی و مساجد میخواهیم در جهت رفع دغدغه و نگرانی آقا نسبت به مسئله تبلیغ، در ایام محرم از روحانی تبلیغی برای تبیین معارف دینی استفاد کنند تا ان شاء الله یک محرم توأم با شور و شعور حسینی داشته باشیم.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا