با توجه به فصل کاری فیروزکوه در انجام پروژه ها تسریع شود

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
امام جمعه فیروزکوه گفت: در بخش های مختلف شهرستان، کارگاه ها برای پروژه های مختلف استقرار دارند و با توجه به فصل کاری فیروزکوه که تا اوایل پاییز است، لازم است در انجام پروژه ها تسریع شود.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز، گفت: یکی از عوامل تضعیف بنیان خانواده، مسئله اعتیاد است؛ بسیاری از مشکلات خانوادگی و مشکلات مالی خانواده ها، ریشه در بلای خانمان سوز اعتیاد دارد.

وی اذعان داشت: بر اساس روایت پیامبر اکرم (ص)، مصرف مواد مخدر و مشروبات در اسلام عزیز،‌ حرام است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تصریح کرد: مواد مخدر، عملکرد مغز را دچار اختلال میکند و به عقل انسان آسیب زیادی وارد میکند.

وی افزود: با زبان نرم و دلسوزانه، مضرات مواد مخدر را به فرزندان خود آموزش دهیم و مراقب رفیق ناباب باشیم؛ والدین باید بهترین رفیق فرزندان باشند تا دچار رفیق بد نشوند.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: اگر برای دخترمان خواستگار آمد، حتماً کامل تحقیق کنیم و به وعده «ترک کردن» رضایت ندهیم.

وی خاطر نشان کرد: انسان معتاد بیش از آنکه به فکر خانواده باشد، به فکر تأمین مواد مخدر است؛ اگر خدایی نکرده، اعضای خانواده دچار اعتیاد شدند، در نحوه مواجهه، حتماً با مشاور امین و با تجربه مشورت کنیم.

خطیب نماز جمعه در ادامه در خطبه دوم بیان داشت: صنایع کوچک نقش مهمی در ایجاد اشتغال، تحرک جامعه و بهره مندی طبقات پایین دارند.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: هرکس مقداری سرمایه دارد، به بخش تولید هدایت کند تا در ایجاد اشتغال و آبادانی کشور مشارکت کند.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: مسئولین باید از صاحبان صنایع کوچک حمایت کنند و از مشکلات آنها گره گشایی کنند.

وی تصریح کرد: لازم است ایجاد صنایع، بر اساس شرائط و ظرفیت های بومی منطقه مثل کشاورزی و دامداری باشد.

حجت الاسلام حیدری در ادامه افزود: اولین جرقه جدایی بحرین از ایران، با چراغ سبز و خیانت محمدرضا شاه در مصاحبه با مجله گاردین انجام شد.

وی بیان داشت: در تاریخ کشور،‌ با خیانت و وطن فروشی بخش های زیادی از خاک ایران جدا شد، ولی در طول ۴۴ سال اخیر، به برکت انقلاب اسلامی و پیروی از ولایت فقیه، جوانان غیور و قهرمان کشور، نگذاشتند حتی یک وجب از خاک ایران جدا شود.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه عنوان کرد: در سطح شهرستان اقدامات خوبی در حوزه منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، راهداری، آب منطقه ای،‌ شبکه بهداشت و … در حال انجام است و بدون اغراق در بخش های مختلف شهرستان، کارگاه ها برای پروژه های مختلف استقرار دارند.

امام جمعه فیروزکوه افزود: از پیگیری شبانه روزی فرماندار جهادی و انقلابی جناب آقای حیدری منش و حمایت های بی دریغ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی جناب آقای رسولی نژاد و همه مسئولین دست اندرکار تشکر میکنم.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: قطعاً با حضور ریاست جمهور در شهرستان، این خدمات شتاب بیشتری خواهد گرفت، لذا از همین تریبون از ریاست جمهور دعوت میکنیم در اولین فرصت ممکن، به شهرستان فیروزکوه تشریف بیاورند تا شاهد برکات قدوم مبارک ایشان در خدمت خالصانه و صادقانه به مردم باشیم.

وی عنوان کرد: با توجه به فصل کاری فیروزکوه که تا اوایل پاییز است، لازم است در انجام پروژه ها تسریع شود.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه در ادامه اظهار داشت: ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به وطن را گرامی میداریم؛ آزادگان یادگاران دفاع مقدّس و نماد غیرت و سرافرازی وطن اسلامی هستند که حق بزرگی بر گردن ما دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا