در کنار اقدامات اساسی، دولت برای بهبود معیشت مردم برنامه داشته باشد

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
امام جمعه فیروزکوه گفت: در کنار اقدامات اساسی و بلند مدت، دولت باید برای بهبود معیشت و سفره مردم برنامه ریزی ویژه داشته باشد.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز گفت: رمز زندگی الهی و عاقبت بخیری، پیروی از سیره و سبک زندگی رسول خدا است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تصریح کرد: پیامبر اکرم (ص) با مردم مهربان و گشاده رو بود و در مسائل شخصی اهل گذشت و ایثار، ولی در مسائل عمومی و رعایت قانون الهی، سختگیر و بدون تبعیض رفتار می‌کرد.

وی افزود: پیامبر اسلام، اهل کار و تلاش بود و مسلمانان را به کارکردن تشویق می‌کرد و از بیکاری و بطالت تنفر داشت.

حجت الاسلام حیدری در ادامه در خطبه دوم، اظهار داشت: در سالروز یوم الله ۱۷ شهریور، یاد شهدای گرانقدر را گرامی میداریم که مظلومانه توسط دژخیمان پهلوی به خاک و خون کشیده شدند؛ خون مطهر شهید اثر دارد و در کمتر از شش ماه، حکومت پهلوی را سرنگون کرد.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: با تظاهرات مسالمت آمیز مردم و تقدیم گل به ارتش در میدان ژاله‌، وحشیانه برخورد شد؛ این اقدام را مقایسه کنید با عفو کریمانه رهبری.

حجت الاسلام حیدری افزود: در اغتشاشات سال گذشته، علیرغم خشونت و آسیب به بیت المال و اهانت به رهبری، تعداد زیادی مشمول عفو رهبری شدند؛ این است فرق حکومت ظالم شاهنشاهی و حکومت رئوف ولایت فقیه.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه اذعان داشت: تجلیل و تمجید رهبری از دولت سیزدهم، مایه اطمینان و دلگرمی مؤمنین بود.

وی تصریح کرد: اقدامات ارزشمند دولت باید هنرمندانه و با خلاقیت و ابتکار رسانه ای به مردم گفته شود و صرف اطلاع رسانی ساده کافی نیست؛ وقتی تعداد زیادی شبکه ماهواره ای با انواع شگردها و زبان هنر، تلاش می‌کنند دولت را ناکارآمد و مردم را ناامید کنند، دولت باید نسبت به تقویت رسانه خود اهتمام ویژه داشته باشد.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: در کنار اقدامات اساسی و بلند مدت، دولت باید برای بهبود معیشت و سفره مردم برنامه ریزی ویژه داشته باشد.

امام جمعه فیروزکوه گفت: راه بهبود معیشت، حمایت از تولید است؛ دولت باید از تولیدکنندگان حمایت کند تا تولید آسان و به صرفه شود؛ تولیدکنندگان هم باید کالا را با بهترین کیفیت و ارزان ترین قیمت به مردم برسانند؛ حمایت مردم از تولید، یعنی خرید کالای ایرانی؛ مردم با تعصب و افتخار از کالای ایرانی استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از کالاهای ایرانی امروز کیفیت خوبی دارند و با حمایت مردم بهتر خواهند شد؛ بی کیفیتی برخی کالاها مثل خودرو بهانه برای عدم استفاده از کالاهای دیگر ایرانی نشود.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: سکوت رسانه های غربی در مقابل عظمت اربعین، به علت ترس آنها از آگاهی مردم دنیا است.

وی عنوان کرد: غربی ها بدانند نور حسینی خاموش شدنی نیست و مکتب عاشورای حسینی به زودی جهانی خواهد شد و نظام لیبرال غرب را ویران خواهد کرد.

امام جمعه فیروزکوه اذعان داشت: از همه کسانی که در برگزاری مراسم اربعین و خدمت به زوار حسینی تلاش کردند، همچنین نیروهای نظامی و انتظامی و بسیج و سپاه تشکر میکنیم.

حجت الاسلام حیدری افزود: از مردم عزیز عراق که در خدمت به زوار حسینی همه زندگی خود را آوردند، به‌طور ویژه تشکر میکنیم.

وی عنوان کرد: امسال با برنامه ریزی دولت محترم بسیاری از مشکلات قبلی در جهت تسهیل زیارت، مرتفع شده بود که از دولتمردان تشکر میکنیم.

امام جمعه فیروزکوه افزود: یکی از ویژگی های دولت سیزدهم، حضور صمیمانه بین مردم در سفرهای استانی و شهرستانی است.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: شهرستان فیروزکوه با تقدیم حدود ۴۸۰ شهید و ده ها جانباز و آزاده و ایثارگر، شایسته توجه بیشتر مسئولان به این شهرستان محروم است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: برخی گره های شهرستانی فقط با حضور ریاست جمهور مرتفع می‌شود؛ از طرف خانواده معظم شهدا، ایثارگران و جانبازان از ریاست جمهور برای حضور در فیروزکوه دعوت می‌کنیم تا مردم شاهد قدوم پر خیر و برکت ایشان باشند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا