تعاملی که باعث تحقیر ملّت شود نمی‌پذیریم / راه‌های تقویت این نظام و اقتصاد مردم در داخل کشور وجود دارد

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: در مقابل دشمن همه یک‌صدا باشیم که ما هیچ‌گونه تعاملی که خدایی ناکرده باعث تحقیر ملّت شود نمی‌پذیریم و راه‌های تقویت این نظام و اقتصاد مردم هم در داخل وجود دارد، ما خودمان باید در داخل کشور مشکلات خود را برطرف کنیم.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام رضوانی امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز در فیروزکوه، ضمن دعوت به رعایت تقوای الهی و بیان روایاتی درباره محبت اهل بیت(ع)، گفت: ما که امّت پیامبر اسلام هستیم و این افتخار را داریم که مُحب اهل بیت و کشتی نجات هستیم، مبادا خدایی ناکرده از این سعادت عظمی غافل شویم و باز بمانیم؛ لذا باید خدا را از این بابت شکر کنیم و این حسنه را زیاد کنیم، هیچ نعمتی مثل نعمت محبت اهل بیت علیهم السلام نیست.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه تصریح کرد: اگر سالیان سال روزه، عبادت، حج، زکات و همه دستورات خداوند متعال را انجام بدهیم اما محبت اهل بیت نباشد، همه از بین میرود، زیرا آن حلقه وصل و ریسمان که باید باشد، نیست.

وی با اشاره به حدیث دیگری، افزود: اگر ایمان و عمل صالح باشد، محبت اهل بیت(ع) است و اگر محبت اهل بیت (ع) باشد باعث می‌شود که انسان شهید از دنیا برود.

حجت الاسلام رضوانی اذعان داشت: خداوند متعال میفرماید اگر می‌خواهید به ما تقرب بجویید، نماز و روزه و همه اینها است اما آنچه که اصل و ملاک در قبولی اینها است «محبت اهل بیت(ع)» است؛ لذا در اسلام بر چیزی مثل ولایت سفارش نشده است، فرق مؤمن و غیرمؤمن در ولایت است؛ ولایت شیطان باعث سقوط، و ولایت خدا و اهل بیت و مؤمنین باعث صعود و نجات است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه در خطبه دوم با اشاره به هفته دولت، بیان داشت: هفته دولت یادآور شهدای عزیزی است که دولشان مستعجل و اندک بود اما برای ما الگو بود، برای جهانیان یک نشانه‌ای از حکومت علوی بود؛ بسیار ساده‌زیست، بی‌ریا، دارای توکل قوی بر خدا، چرا که پرورش یافته مکتب امام عظیم بود، امامی که جهان را متحول کرد.

حجت الاسلام رضوانی درباره دیدار اخیر رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، گفت: یکی از نکات بسیار مهمی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در این دیدار فرمودند، «ساده زیستی» بود؛ ساده زیستی واقعاً یک روشی است که باید همیشه مدنظر همه کسانی که مسئولیت می‌پذیرند باشد، اینطور نباشد که فقط ولی فقیه جامع‌الشرایط ما ساده زیست باشد و بقیه به بهانه‌های مختلف ساده زیست نباشند.

وی خاطر نشان کرد: ما پیرو مکتب اهل بیت علیهم السلام هستیم؛ اگر ما مسئولیتی قبول کردیم، باید خود را در حد مردم عادی قرار دهیم تا درد آنها را احساس کنیم.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تصریح کرد: دو خصوصیت مهمی که مقام معظم رهبری برای دولتمردان برشمردند «اخلاص برای خدا» و دیگری «کمک به مردم» بود، البته باید ابلاغ و پیام‌رسانی هم بشود، خدا رحمت کند امام امّت (قدس الله نفسه الزکیه)، بعضی‌ها می‌خواستند خالصانه کار کنند می‌گفتند ما برای خدا کار می‌کنیم لذا نیازی به تبلیغات و بیان آن نیست، امام (ره) فرمودند “امروز شما وظیفه دارید هرکاری کرده‌اید برای مردم بازگو کنید تا مردم بدانند، اگر بازگو نکنید دشمن از این خلاء سوء استفاده می‌کند”.

وی افزود: چراکه تا به حال هم متاسفانه دشمن افکار فرزندان ما را تحت تاثیر تبلیغات غلط خود قرار داده است، ما باید مواظبت کنیم، هم تاریخ را به درستی و هم آنچه را که در کشور دارد اتفاق می‌افتد برای فرزندان خود بیان کنیم، الحمدالله همه عزیزان در مجلس ما، دولت ما، قوه قضائیه ما شبانه روزی دارند تلاش میکنند، کاستی‌ها و مشکلات هست قبول داریم اما همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند به هرحال راه زیادی را آمده‌ایم و نزدیک قلّه هستیم و هرچه ما به قلّه و پیروزی نزدیک می‌شویم حملات دشمن هم بیشتر میشود، این طبیعی است که دشمن بخواهد ما را از راه‌های مختلف به شکست بکشاند.

حجت الاسلام رضوانی بیان داشت: امام (ره) فرمودند “اگر دیدید دشمن صهیونیستی عقب رفت شما فریب نخورید و فکر نکنید که باید متوقف شوید و میشود با آنها کنار آمد، خیر، اینها فریب است”، امروز برای دشمن این موضوع یقین شده است که کشور عزیز ما ایران اسلامی رو به رشد، تعالی و سربلند کردن خود و نسل‌های بعد از خود است و راه پرعزتی را درپیش گرفته است.

وی عنوان کرد: همانطور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) بارها فرمودند باید تلاش شود فاصله طبقاتی از بین برود، در عرصه‌های مختلف عدالت برقرار شود و در مقابل دشمن همه یک‌صدا باشیم که ما هیچ‌گونه تعاملی که خدایی ناکرده باعث تحقیر ملّت شود نمی‌پذیریم و راه‌های تقویت این نظام و اقتصاد مردم هم در داخل وجود دارد، ما خودمان باید در داخل کشور مشکلات خود را برطرف کنیم.

خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: ما الحمدالله از نظر ذخایر و استعدادها دچار هیچ کمبودی نیستیم، اما مهم در شیوه‌ی درست استفاده کردن است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا