در شرایط فعلی فیروزکوه ما تاکسی شهری مازاد داریم / ۴۰ راننده تاکسی شهری فیروزکوه بیمه ندارند

خبرنگار:

معصومه اصطلامی
مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری فیروزکوه گفت: در فیروزکوه ۱۱۲ خودروی تاکسی فعال داریم که قریب به ۴۰ نفر از آن‌ها فاقد بیمه هستند و در شرایط فعلی ما تاکسی شهری مازاد داریم که قطعاً ناوگان جدید نیاز نخواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، مهدی باطبی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص وضعیت بیمه رانندگان تاکسی شهری در شهر فیروزکوه اظهار کرد: در سطح شهر فیروزکوه ۱۱۲ خودروی تاکسی فعال داریم که قریب به ۴۰ نفر از رانندگان آنها فاقد بیمه هستند و در خودروهای دیزل و وانت‌بارها حدود ۱۰۰ نفر فاقد بیمه هستند، چرا که سازمان تامین اجتماعی از سال ۱۳۹۲-۱۳۹۱ بیمه رانندگان را متوقف کرده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی اجازه صدور بیمه تامین اجتماعی برای رانندگان را نداده است، عنوان کرد: با احتساب در سطح کشور قریب به ۵۰ هزار راننده در حوزه حمل بار و مسافر شامل رانندگان وانت‌بار، خودروهای دیزل و کامیون بیمه ندارند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری فیروزکوه بیان کرد: با برگزاری چندین جلسه بین وزارت کشور و سازمان تامین اجتماعی، اواخر سال گذشته از همه شهرداری‌ها یا سازمان‌های مربوطه خواسته شد لیست کامل رانندگان فاقد بیمه در حوزه حمل بار و مسافر را در سامانه‌ معرفی شده ثبت کنند که این اقدام در فیروزکوه انجام شد.

باطبی تصریح کرد: با توجه به پایش انجام شده و اطلاعاتی که از وزارت کشور داریم، به نظر می‌رسد برای سال آینده شاهد اتفاق خوبی در حوزه تامین اجتماعی باشیم.

وی تاکید کرد: تلاش داریم سال‌هایی که رانندگان فاقد بیمه بوده‌اند را برای آن‌ها لحاظ کنیم و امیدواریم تامین اجتماعی این اقدام را انجام دهد.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل شهرداری فیروزکوه گفت: بر اساس استاندارد به ازای هر ۳۰۰ نفر یک تاکسی مورد نیاز است، بنابراین برای جمعیت ۱۸ هزار نفری فیروزکوه در مجموع ۶۰ خودروی تاکسی شهری نیاز است که اکنون ۱۱۲ خودروی فعال در سطح شهر داریم.

باطبی خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر در شرایط فعلی ما تاکسی شهری مازاد داریم که قطعاً ناوگان جدید نیاز نخواهیم داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا