دولت قاطعانه پرونده های فساد را رسیدگی کند

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
امام جمعه فیروزکوه گفت: دولت سیزدهم، طبق عهدی که با مردم بسته است و فارغ از جوسازی ها، قاطعانه پرونده های دیگر فساد را نیز رسیدگی کند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه فیروزکوه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز، اذعان داشت: یکی از درس های زندگی حضرت زهرا سلام الله علیها، توجه ویژه به مسئله حریم بین محرم و نامحرم است؛ خداوند متعال بر اساس حکمت خویش، احکامی قرار داده است که ضامن سلامت جامعه و تحکیم بنیان خانواده است.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی در مقابل الگوی زن شرقی که پرده نشین باشد و الگوی زن غربی که بدون حریم و ضابطه در جامعه باشد، الگوی سوم را مطرح کرد که با حفظ حریم و شئون اسلامی، در جامعه نقش آفرین باشد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه عنوان کرد: برخی می‌گویند در دنیای مدرنیته، حفظ حریم معنا ندارد و باید نگاه انسانی داشته باشیم در حالیکه این سخنان فقط توجیه است. خداوند متعال که خالق انسان است، این حریم ها را قرار داده است.

حجت الاسلام حیدری افزود: نتیجه سبک زندگی غربی، آمار بالای تجاوز و فروپاشی خانواده در غرب است؛ طبق آمار مرکز ملّی خشونت جنسی در آمریکا، از هر ۵ زن آمریکایی، یک نفر تجربه تجاوز یا در معرض تجاوز قرار گرفتن دارد.

امام جمعه فیروزکوه اذعان داشت: امروزه یکی از عوامل آمار بالای طلاق در کشور، رعایت نکردن حریم در فضای مجازی است که متاسفانه در افراد مذهبی هم اتفاق می‌افتد؛ چت و شوخی با نامحرم و عدم رعایت حریم در فضای مجازی شرعاً حرام است.

حجت الاسلام حیدری در خطبه دوم، بیان داشت: در پرونده فساد چای، حدود سال ۹۷ یک واردکننده، ارز دولتی گرفته تا با واردات چای و تجهیزات چای، شهر چای بسازد تا هم بازار داخلی را داشته باشد و هم به بازارهای خارجی صادرات داشته باشد؛ ولی بعد از گذشت ۱۸ ماه رفع تعهد ارزی انجام نشده است.

وی گفت: سال ۱۴۰۱ بازرسی ویژه ریاست جمهوری متوجه فساد می‌شود و ضمن جلوگیری از تخصیص ارز جدید، صاحب شرکت ممنوع الخروج و برای همه کسانی که دخیل بوده اند، پرونده تشکیل می‌شود.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: باید از اقدام شجاعانه دولت سیزدهم در برملا کردن و برخورد با فساد تشکر کرد؛ ولی انتظار مردم این است که با هرشخص در هر جایگاه که در این فساد دخالت داشته، قاطعانه برخورد شود؛ همچنین رأی این پرونده زودتر صادر شود تا مردم شاهد برگشت اموال به بیت المال باشند و اطلاع رسانی کامل به مردم شود.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: مردم انتظار دارند که دولت سیزدهم، طبق عهدی که با مردم بسته است و فارغ از جوسازی ها، قاطعانه پرونده های دیگر فساد را نیز رسیدگی کند؛ دولت سیزدهم ثابت کرد که در برخورد با فساد عزم جدی دارد.

وی در ادامه تصریح کرد: طوفان الاقصی نه تنها شکست غیر قابل ترمیم برای رژیم صهیونیستی، بلکه شکست راهبردی و غیر قابل ترمیم برای برنامه های آمریکا در غرب آسیا بود؛ طوفان الاقصی، نقشه خاورمیانه جدید، معامله قرن و محو نام فلسطین از نقشه را از بین برد.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه بیان داشت: بر اساس آیات قرآن، شرط نصرت الهی، نصرت دین خداست؛ اقامه نماز، رفع مشکلات معیشتی، امر به معروف و نهی از منکر باید جزو اولویت های مسئولین باشد.

حجت الاسلام حیدری افزود: برگزاری و ادامه جلسه در وقت نماز، در شأن دولت اسلامی نیست؛ اولویت قرار دادن نماز، به کار و خدمت مسئولین برکت می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا