مردم کشور و نظام خود را دوست دارند

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
امام جمعه فیروزکوه گفت: علیرغم گلایه های بحق و مشکلات معیشتی نشان داد مردم کشور و نظام خود را دوست دارند و هرجا لازم باشد، حضور دارند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نمازجمعه امروز، گفت: خانواده، کانون آرامش، صفا و صمیمیت است؛ اگر آرامش و صمیمیت در خانه کم شد، نشان می‌دهد از الگوی فاطمی فاصله گرفته ایم.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه بیان داشت: یکی از عوامل آرامش بخش در زندگی، اعتقاد به خدا و معاد باوری است.

حجت الاسلام حیدری افزود: زندگی توأم با گرفتاری و سختی است و اعتقاد به اینکه خدا می‌بیند و پاداش می‌دهد، تحمل سختی را آسان می‌کند و به انسان آرامش می‌دهد.

وی عنوان کرد: عاملی که باعث شد امام حسین علیه السلام، مصیبت بزرگ شهادت علی اصغر را تحمل کند، اعتقاد به مشاهده الهی بود؛ فرمود: «هَوَّنَ عَلَىَّ ما نَزَلَ بی أَنَّهُ بِعَیْنِ اللَّهِ‌؛ این مصیبت بر من آسان است، چرا که در محضر خداست».

امام جمعه فیروزکوه گفت: در جریان داستان سوره مبارکه «هل اتی» عامل تحمل اهل بیت و عدم توقع از دیگران، اعتقاد به معاد و جزای الهی است.

وی خاطر نشان کرد: یکی از فواید اعتقاد به معاد، عدم توقع از دیگران در برابر خوبی به آنهاست که موجب آرامش در زندگی است.

حجت الاسلام حیدری در ادامه در خطبه دوم اذعان داشت: استقبال باشکوه مردم گرگان از رئیس جمهور، علیرغم گلایه های بحق و مشکلات معیشتی نشان داد مردم کشور و نظام خود را دوست دارند و هرجا لازم باشد، حضور دارند.

وی افزود: این استقبال باشکوه وظیفه مسئولان را دو چندان می‌کند تا با کار شبانه روزی برای خدمت به مردم و ریشه کنی فساد تلاش کنند؛ ان شاء الله همین مردم با حضور باشکوه در انتخابات آتی، مشت محکمی بر دهان بدخواهان ملّت خواهند زد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه تصریح کرد: شهادت مظلومانه ۱۱ نفر از بهترین فرزندان این ملّت در نیروی انتظامی شهرستان راسک، بدست گروهک تروریستی جندالشیطان را تسلیت می‌گوییم؛ این شهادت ها، ملّت ایران را بیدارتر می‌کند و طومار گروهک تروریستی را درهم خواهد پیچید.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: مسئولان نسبت به امنیت مقرهای انتظامی در مناطق پرخطر اقدامات لازم را انجام بدهند تا شاهد این اتفاقات ناگوار نباشیم.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه گفت: میلاد حضرت مسیح (ع) را به همه پیروان ادیان الهی تبریک می‌گوییم؛ از دیدگاه قرآن، همه ادیان در یک مسیر هستند و اسلام تکمیل کننده ادیان آسمانی است؛ در نگاه قرآن، مسیحیت دین رهبانیت و جامعه گریزی نیست بلکه در مسیحیت اصیل، جهاد و مبارزه با طاغوت، یک اصل مسلم است.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: رژیم صهیونیستی با حمایت کامل آمریکا، به جنایات خود ادامه می‌دهد و برخی حکام بی غیرت عرب، با حمایت پیدا و پنهان خود به اسرائیل کمک می‌کنند؛ اگر ملّت های مسلمان بیدار شوند و به حکومت های خود فشار بیاورند، اسرائیل مجبور به آتش بس خواهد شد.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اذعان داشت: انصارالله یمن با توقیف کشتی های مرتبط با اسرائیل، ضربه اقتصادی و امنیتی به پیکره اسرائیل وارد کرد و تلاش آمریکا در ایجاد ائتلاف دریایی علیه یمن ناکام ماند؛ انصارالله اعلام کرد اگر آمریکا متعرض یمن شود، ابایی از هدف قراردادن ناوهای آمریکایی ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا