دولت وظیفه دارد از صنایع حمایت کند اما نه به هر قیمتی!

خبرنگار:

محمد حسین سراج
فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: دولت وظیفه دارد از صنایع حمایت کند اما نه به هر قیمتی، نقش دولت یک نقش تسهیل گری است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، محمد حیدری منش در خصوص برخی گلایه‌ها پیرامون عدم انتقال صنایع آلاینده به خارج از حریم شهر فیروزکوه، اظهار کرد: انتقال صنایع آلاینده در وهله اول نیازمند عزم اعضای هیئت مدیره و مدیران آن صنعت است.

وی گفت: شرکت تأمین ماسه ریخته گری فیروزکوه یکی از واحدهای فعال قدیمی شهرستان است که در زمان تأسیس خارج از محدوده شهر واقع شده بود، اما با گذشت سال ها و توسعه بافت شهری، این کارخانه اکنون در محدوده بافت شهر واقع شده است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت تأمین ماسه از سال ۸۴ به عنوان یک واحد صنعتی آلاینده معرفی شده و از سال ۹۱ انتقال آن به خارج از محدوده شهری به صورت جدی مطرح شده است، این شرکت حتی در سال ۹۵ یک نوبت پلمپ نیز شد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه بیش از ۲۰۰ نفر در این کارخانه مشغول به کار هستند، افزود: دولت وظیفه دارد از صنایع حمایت کند اما نه به هر قیمتی، نقش دولت یک نقش تسهیل گری است.

وی با بیان اینکه سلامت مردم در اولویت قرار خواهد داشت، بیان کرد: در صورتی که تعهدات صنایع آلاینده عملی نشود دولت به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

حیدری منش عنوان کرد: در جلسات مکرر به مدیران این واحد صنعتی تأکید شد تا نسبت به انتقال آن به خارج از محدوده شهری اقدام کنند و دستگاه اجرایی نیز از این موضوع حمایت می کند.

گفتنی است، در سال ۹۱ از سوی سرپرست وقت شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه بیان شد که از سال ۸۷ که مرکز طب کار در شبکه بهداشت و درمان راه اندازی شده است تا سال ۹۱ از مجموع دو هزار و ۶۵۹ کارگر شناسایی شده در سطح شهرستان، ۵۰ نفر آلوده به سیلیس شناسایی شده که ۱۰ نفر آنان به کمیسیون پزشکی ارجاع داده شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا