مسئولان برنامه دقیق و کارآمد داشته باشند / لزوم برخورد با افراد هنجارشکن معروف

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: مسئولان باید برای مقابله با نقشه بی رحمانه دشمن، برنامه دقیق و کارآمد داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز گفت: حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها، دارای مقام شفاعت است و هرکس ایشان را با معرفت زیارت کند، بهشت بر او واجب میشود.

خطیب نماز جمعه اذعان داشت: احساس کرامت نفس، نقش کلیدی در تربیت فرزند دارد و او را از بسیاری از آسیب های اجتماعی حفظ میکند.

وی تصریح کرد: بسیاری از بزهکاری ها و تخلفات، نتیجه حقارت نفس است؛ بنابراین اگر میخواهیم فرزندانی شایسته تربیت کنیم که در آینده دچار آسیب های اجتماعی نشوند، به آنها احساس کرامت نفس بدهیم.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: احترام گذاشتن به حقوق کودکان، با احترام صدا زدن، دوری از سرزنش زیاد و تنبیه بدنی نکردن، نقش مهم در احساس کرامت نفس دارد.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه در خطبه دوم عنوان کرد: از ابتدای ذی القعده تا آخر دهه اول ذی الحجه، به اربعین کلیمی یا موسوی معروف است؛ بزرگان و علمای اخلاق، به استفاده از این اربعین برای تقرب به خداوند توصیه زیاد دارند.

حجت الاسلام حیدری اظهار داشت: اتفاقات سال ۱۴۰۱ نشان داد که دشمنان ما برای دور کردن دختران ما از گوهر عفاف و حجاب و ضربه به کیان خانواده برنامه ریزی کرده اند.

وی خاطر نشان کرد: برخی فکر میکنند مسئله یک تار موست و اهمیتی ندارد، ولی به اذعان عناصر ضد انقلاب، هدف اصلی آنها ضربه به کانون خانواده و ترویج برهنگی در جامعه است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه گفت: از موضعگیری انقلابی ریاست جمهور در دفاع از عفاف و حجاب تشکر میکنیم، ولی مسئولان باید برای مقابله با نقشه بی رحمانه دشمن، برنامه دقیق و کارآمد داشته باشند.

وی افزود: دستگاه های دولتی باید در رعایت عفاف و حجاب، الگو باشند؛ نسبت به بازار مد و پوشاک نظارت شود؛ از تولید چادر و محصولات عفاف و حجاب، حمایت شود. با افراد هنجارشکن معروف و دانه درشت، برخورد قاطع صورت گیرد.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: اگر آمریکا بخواهد میتواند مانع جنایت های اسرائیل شود ولی خودش بزرگترین جنایتکار تاریخ است و از زمان ایجاد تا امروز، همیشه در جنگ و جنایت بسر برده است؛ کشتار یکصد میلیون سرخ پوست، کشتار نیم میلیونی ژاپنی، قتل عام بیش از سه میلیون کره ای و بیش از دو میلیون نفر در افغانستان و عراق و سوریه، تنها بخشی از جنایات آمریکاست که جوانان ما باید اینها را بدانند.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: با این سابقه از آمریکا انتظار حمایت از مردم غزه نداریم، ولی دولت های اسلامی و امّت اسلام باید برای دفاع از غزه بپا خیزند؛ امسال کنگره جهانی حج، به مراسم برائت از اسرائیل تبدیل خواهد شد و نقطه عطفی در بیداری جهان علیه رژیم جنایتکار صهیونیستی خواهد شد و به مدد الهی، به نابودی و محو اسرائیل منجر خواهد شد.

حجت الاسلام حیدری در ادامه عنوان کرد: هفته هلال احمر را به جوانان برومند هلال احمر که همیشه در کنار مردم هستند و ریاست این جمعیت، تبریک میگویم.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اظهار داشت: در دوران تصدی جناب آقای باباپور در هلال احمر اقدامات ارزشمندی انجام شد؛ از جمله جذب ۱۱ نفر نیروی امدادگر، نصب دکل، جذب کمک مالی به بیماران و شرکت باشکوه در مناسبات ملی مذهبی، که از مجموعه هلال احمر تشکر میکنم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا