انتخابات میدان مسابقه خدمت است

خبرنگار:

فاطمه شاه حسینی
امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: انتخابات میدان مسابقه خدمت است نه عرصه درگیری و نزاع بر سر قدرت؛ انتخابات عرصه اتحاد و امیدآفرینی است.

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه امروز، گفت: ازدیاد مسئله طلاق در جامعه به خاطر دور شدن از معارف اهل بیت علیهم السلام است؛ طلاق پله آخر است نه اولین پله؛ چرا که مبغوض ترین حلال الهی و موجب به لرزه درآمدن عرش الهی است.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: معیار اصلی ما در ازدواج، ثروت و تحصیلات شده است، لذا به معیارهای اصلی توجه نمیکنیم؛ بر اساس روایت امام جواد علیه السلام، معیار اصلی در ازدواج، دینداری و امانتداری خواستگار است؛ وقتی خداباوری و تعهد به خانواده باشد، خداوند به این زندگی برکت میدهد و مسائل دیگر هم تأمین خواهد شد.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: والدین جوانان خود را به ازدواج تشویق کنند و آنها را کمک کنید؛ مسئولین هم باید کمک کنند؛ از نماینده مجلس می‌خواهیم اجرای دقیق قانون حمایت از خانواده را پیگیری کنند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه در خطبه دوم، بیان داشت: انتخابات باید مظهر عزّت و اقتدار ایران اسلامی باشد؛ برخلاف برخی اظهارنظرها، مردم قدرشناس ایران اسلامی با حضور باشکوه در تشییع و بدرقه شهدای خدمت، ثابت کردند که پای آرمان های انقلاب اسلامی هستند و از مسئول در تراز انقلاب اسلامی، قدردانی میکنند.

وی بیان داشت: شهید آیت الله رئیسی، یک رئیس جمهور تراز انقلاب اسلامی بود؛ رئیس جمهور فعال و پرکار، مردمی و ساده زیست و آشنا با مبانی انقلاب اسلامی.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: یکی از میراث های گرانقدر رئیس جمهور شهید ما، اخلاق مداری و پرهیز از توهین و تخریب دیگران بود. انتخابات پیش رو باید مظهر اخلاق مداری و رعایت تقوای سیاسی باشد.

وی تصریح کرد: انتخابات میدان مسابقه خدمت است نه عرصه درگیری و نزاع بر سر قدرت؛ انتخابات عرصه اتحاد و امیدآفرینی است نه عرصه اختلاف و بدبینی.

حجت الاسلام حیدری افزود: کاندیداهای ریاست جمهوری، فارغ از تخریب و ایجاد فضای منفی، برنامه ها و اقدامات خود را برای مردم تبیین کنند.

وی اظهار داشت: از دادستان محترم میخواهیم با هرگونه بداخلاقی و لطمه به آبروی ملّی در انتخابات، قاطعانه برخورد شود.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه گفت: قطعنامه ضدایرانی شورای حکام در آستانه انتخابات ریاست جمهوری، برای ایجاد ترس در مردم نسبت به تحریم و تغییر مسیر دیپلماسی عزّتمندانه شهید رئیسی و شهید امیرعبداللهیان است.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: دشمن با تصویب قطعنامه میخواهد از انتخاب مثل شهید رئیسی جلوگیری کنند و از جریان غربگرا حمایت کنند؛ دشمن دچار خطای محاسباتی است، ملّت ایران اهل ترسیدن نیست و جواب این قطعنامه ضدایرانی را پای صندوق های رأی خواهند داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا