هنر بزرگ امام خمینی (ره) این بود که مقدرات کشور را به دستِ مردم داد/ گلایه شدید امام جمعه فیروزکوه از بلاتکلیفی اداره تبلیغات این شهرستان

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه فیروزکوه در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گفت: تقوا مهم ترین مسئله و کلید سعادت دنیا و آخرت است؛ برای اینکه اهل تقوا باشیم باید سبک زندگی خود را اصلاح کرده و زندگی ما باید اسلامی و امام زمان (عج) پسند باشد؛ یکی از اصول مهم اصلاح سبک زندگی این است که اهل علم و دانش باشیم.

وی درباره اصل علم آموزی و طلب دانش بیان داشت: علم، نور و مایه رشد است؛ کسی که اهل علم و دانش باشد کمتر مرتکب گناه می شود، زیرا علم و دانش مانند چراغ راهِ است و مسیر را برای انسان مشخص می کند، البته نگاه اسلام بر این است که علم و دانش باید نافع باشد نه هر علم و دانشی، متاسفانه امروزه فضای مجازی علی رغم همه مزایایی که دارد گاهی انسان ها را گرفتار می کند و ساعت ها فرصتِ جوانان و انسان مومن صرف فضای مجازی می شود.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: یکی از مظاهر تقوا، شناخت دشمن و نقشه های آن است، ما هم دشمن درونی یعنی نفس اماره و هم دشمنی بیرونی یعنی شیطان و شیطان صفت ها را داریم؛ ما باید بیدار بوده و بصیرت داشته باشیم.

امام جمعه فیروزکوه افزود: مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) فرمودند “مهم ترین کاری که دشمن می خواهد بکند، تصویر سازی غلط از وضعیت کشور است”، دشمن در جنگ های نظامی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی که به راه انداخت، به هدفِ خود که نابودی کشورِ ما بود نرسید و الحمدالله کشورِ ما به مسیر خود ادامه داد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری گفت: دشمن فهمیده است که بزرگ ترین پشتوانه کشور ایران بعد از اتکا به خداوند متعال و عنایات معصومین، حضور مردم است؛ امروزه دشمن می خواهد با تصویر سازی غلط، مردم را از انقلاب ناامید کند و پشتوانه مستحکم انقلاب را بگیرد، لذا جنگ اراده و جنگ شناختی به راه انداخته است.

وی با اشاره به دهه مبارک فجر اظهار داشت: انقلاب اسلامی معجزه قرن بود، قبل از پیروزی انقلاب، کشورِ ما وابسته بود اما انقلاب مقابل استکبار ایستادگی کرد، لذا دشمن تلاش داشت تا از حرکت انقلاب اسلامی جلوگیری کند؛ امروزه باید درباره دستاوردهای انقلاب صحبت کنیم، یکی از دستاوردهای مهم انقلابِ ما، استقلال در ابعاد مختلف بود.

امام جمعه فیروزکوه افزود: در بُعد سیاسی، پیش از انقلاب، نه تنها مردم در انتخاب و انتصاب مسئولین نقشی نداشتند بلکه حتی شاه هم در این زمینه نقشی نداشت؛ قبل از انقلاب چنین شرایطی داشتیم اما هنرِ حضرت امام خمینی (ره) این بود که کشور را از دست اجنبی گرفت و مقدرات امور را به دستِ مردم داد، امروز به برکت انقلاب، همه مسئولین کشور، با واسطه یا بی واسطه توسط مردم انتخاب می شوند؛ البته ممکن است ما گاهی در انتخاب خود درست عمل نکنیم.

وی درباره نظارت استصوابی شورای نگهبان بیان داشت: امروز بعضی ها تقصیرات را بر عهده نظارت استصوابی و شورای نگهبان می گذارند، نظارت استصوابی شورای نگهبان یک نظارت کاملاً عادلانه است و در همه دنیا وجود دارد، هر مسئولیت و جایگاهی شرایطی دارد و کسی که اصول قانون اساسی را قبول ندارد معلوم است نمی تواند رئیس جمهور شود؛ شورای نگهبان باید این ها را لحاظ کند، اگر لحاظ نکند نتیجه آن بعضی از انتخابات شورای شهر ها می شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: امروز متاسفانه همه اعضا بعضی از شوراهای شهر ها را به جُرم اختلاس و غیره دستگیر کردند؛ شورای نگهبان به عنوان نهاد نظارتی و قانونی باید این مسئله را لحاظ کند، اما از طرفی باز هم انتخاب بر عهده مردم است؛ کاری که شورای نگهبان می کند این است که صلاحیت کسانی که شرایط ابتدایی یک مسئولیت را دارند، بررسی می کند.

نماینده ولی فقیه در فیروزکوه، اذعان داشت: گاهی یک مسئول کارهای غلطی انجام می دهد و مردم می گویند “پس چرا شورای نگهبان آن مسئول را تایید کرد؟”، پاسخ این است، شورای نگهبان که اصلح را انتخاب نکرده است، اگر قراز بود شورای نگهبان اصلح را انتخاب کند که انتخابات معنا نداشت!؛ انتخاب اصلح بر عهده مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری خاطر نشان کرد: ما قبل از انقلاب اسلامی در دنیا حرفی برای گفتن نداشتیم اما امروز هیچ معامله ای در خاورمیانه بدونِ نظر انقلاب اسلامی اتفاق نمی افتد؛ امروز بر اساس آمارهای جهانی، ایران در جایگاه هفتم قدرتمند ترین کشور های دنیا قرار دارد.

وی افزود: در بُعد نظامی، قبل از انقلاب اسلامی، کشور ایران به انبار تسلیحات و مهمات غربی ها به ویژه آمریکا تبدیل شده بود، در آن زمان آمریکا بدونِ اجازه شاه از هواپیمای ایران استفاده می کرد، به راحتی از سوختِ کشورِ ایران استفاده می کردند، به قیمتِ گزاف تسلیحاتِ خود را به کشورِ ما می فروختند.

این مقام مسئول گفت: اما امروزه، ما به همّت جوانان غیور سپاه و ارتش، صاحب قوی ترین ارتش و لشکر، قدرت موشکی و قدرت بازدارندگی هستیم به طوری که آمریکا می داند هیچ غلطی نمی تواند بکند.

امام جمعه فیروزکوه درباره بُعد اقتصادی کشور، پیش از انقلاب، اظهار داشت: امروزه اصلاً از وضعیت اقتصادی راضی نیستیم مخصوصاً چند سال اخیر که فشار اقتصادی بر مردم مضاعف شده است اما علی رغم این نارضایتی ها، امروز در بُعد اقتصادی تا حدودی استقلال داریم.

وی افزود: یکی از شاخصه های استقلال اقتصادی، بحث وابستگی کشور به فروش نفتِ خام است، یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری نیز این است ما به جایی برسیم که اصلاً وابستگی به فروش نفت نداشته باشیم اما متاسفانه هنوز به این مرحله نرسیده ایم.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری خاطر نشان کرد: بر اساس آمارهای بین المللی، سال ۱۳۵۷ وابستگی اقتصادی کشورِ ما به نفت، ۹۳ درصد بود اما در سال ۱۳۹۵ این وابستگی به ۶۳ درصد رسید، در این زمینه پیشرفت وجود داشت اما اصلاً راضی نیستیم، راهِ علاج این است که انقلابی عمل کنیم.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: مشکل امروزِ بحث اقتصاد ما این است که متاسفانه دولت اسلامی و دولتی که انقلابی عمل کند نداریم؛ همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند راهِ علاج این مشکل تشکیل دولت جوان حزب اللهی است.

وی با اشاره به بُعد فرهنگی کشور پیش از انقلاب گفت: پیش از انقلاب وضعیت فرهنگی کشور به شکلی بود که نمونه بارز آن جشن هنر شیراز در سال ۱۳۵۶ بوده که چه صحنه های زشت و غیراخلاقی در آن جشن اتفاق افتاد و مایه شرمساری کشور بود؛ درست است که امروزه عده ای کارشکنی می کنند و نفوذ فرهنگی وجود دارد اما به برکت خونِ شهدا حرکت عمومی کشور به سمت آرمان های انقلاب است، ما امروز افتخار می کنیم و بزرگ ترین دغدغه مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) دغدغه فرهنگی است.

نماینده ولی فقیه در فیروزکوه عنوان کرد: امروزه دشمنان کارشکنی می کنند و شبیخون فرهنگی راه می اندازند، همچنین تلاش می کنند تا جوانان و فرهنگ ما را به انحراف بکشند، نمونه بارز آن سند ۲۰۳۰ است که تلاش دشمن بر این بود تا با اجرای سند های ننگینِ بین المللی، فرهنگ ناب ما را منحرف کنند اما اشتباه می کنند.

وی درباره اداره تبلیغات اسلامی فیروزکوه گفت: مدتی است که اداره تبلیغات شهرستان فیروزکوه مسئولی ندارد و متاسفانه مدیران استانی پاسخ قانع کننده ای به ما نمی دهند؛ بنده نسبت به عملکرد مدیرکل اداره تبلیغات اسلامی استان تهران به شدت گلایه دارم، اصلاً در شان مردم مومن و انقلابی شهرستان نیست که زحمت می کشند و می خواهند مراسمات برگزار کنند و همچنین اداره مهمی که ریاست آن توسط رهبر معظم انقلاب منصوب می شود اینطور در شهرستان رها و بلا تکلیف باشد.

امام جمعه فیروزکوه اظهار داشت: بنده از ریاست سازمان تبلیغات اسلامی که دغدغه فرهنگی دارند مطالبه دارم که ان شاءالله زودتر به وضعیت اداره تبلیغات اسلامی شهرستان رسیدگی شود.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا