باید در تقویت نیروی کار و عوامل تولید، بومی گرایی اتفاق بیفتد/ تکریم ارباب رجوع در صدر امور و سرلوحه کار قرار دارد

به گزارش پایگاه خبری تورنه، غلامرضا عباس پاشا معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران، در جلسه شورای اداری شهرستان فیروزکوه، با تاکید بر اهمیت ارزش افزوده این جلسات، اظهار داشت: ما در فضای علمی اعتقاد داریم علمی دارای ارزش است که ارزش افزوده ایجاد بکند، این مهم باید به عنوان نکته ای کلیدی برای حل بسیاری از مشکلات، در برگزاری این جلسات مورد توجه قرار بگیرد.

وی در خصوص وضعیت اقتصادی شهرستان افزود: شهرستان فیروزکوه اقتصادی مبتنی بر کشاورزی، گردشگری و صنعت دارد؛  قابلیت ها و ظرفیت های بالای گردشگری در شهرستان فیروزکوه، سبب گشته تا این شهرستان در حوزه گردشگری در سطح استان تهران پیشرو باشد.

عباس پاشا بیان کرد: تحقق اشتغال و کاربردی بودن عملکرد های در نظر گرفته شده برای شهرستان فیروزکوه بسیار امیدوار کننده بوده است؛ با همت والای مسئولین و همراهی و صبور مردم، در کنار چالش های متععدی که در این راه وجود داشته، از 100 درصد پیش بینی ما، 107 درصد این عملکردها تحقق یافته اند و جامه عمل پوشاندند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران اذعان داشت: با وجود تمام تلاش های غرب و شرق برای جلوگیری از پیشرفت و تحریم های پی درپی، آمار شهرستان فیروزکوه حاکی از تلاش بی وقفه مسئولین و پای کار ایستادن مردم است؛ طبق آمار، 141 پروژه شاخص در شهرستان فیروزکوه افتتاح شده و به بهره برداری رسیده است. و این آمار نشان دهنده تحقق اشتغال و همچنین حرکت دولت است.

این مقام مسئول تصریح کرد: از دیروز ما، تا امروز و فرداهای ما، همواره با چالش ها و تهاجم های فرهنگی و ایجاد خلل در آرمان های انقلاب روبرو بوده ایم و خواهیم بود، چرا که دشمن در تلاش خدشه دار کردن استقلال و نظام جمهوری اسلامی است؛ آرمان ها و اهداف انقلاب اسلامی، همواره باید در جزء به جزء فعالیت ها مورد مطالبه قرار بگیرد و کاستی ها رفع گردد تا در مسیر توسعه و پیشرفت گام های بلند تر و محکم تری برداریم.

وی افزود: باید ضرورت هارا مشخص و اولویت بندی کنیم تا از حداکثر ظرفیت های شهرستانی بهره برداری شود. در شهرستان فیروزکوه باید تمرکز را در وهله اول بر حوزه گردشگری و ظرفیت های والای توریستی بگذاریم و بعد از آن در مسیر توسعه کشاورزی و صنعت قدم برداریم.

عباس پاشا  در ادامه گفت: از مهم ترین و بزرگترین چالش هایی که شهرستان فیروزکوه با آن مواجه است، سربارهایی است که در عبور و مرور از محور های سمنان و مازندران وجود دارد. این چالش نباید نادیده گرفته شود؛ بحث تردد خصوصا در این شرایط با وجود ویروس کرونا، باید از دغدغه های مهم شهرستان باشد.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار تهران با اشاره به بیانات رهبری بیان کرد: شرایط میطلبد به سمت اقتصادهای مقاومتی برویم. طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، وقت اقدام وعمل است؛ از تئوری ها بلاید فاصله گرفت.

عباس پاشا با تاکید بر تقویت وحدت، همدلی، یکپارچگی و هم صدایی افزود: باید ارتباط بین مسئولین با مردم و مشکلات جاری، بسیار نزدیک باشد تا شاهد تجلی پیشرفت و عبور از چالش ها در شهرستان فیروزکوه باشیم.

وی در خصوص بحث عرضه و تقاضای افزایش نیروی انسانی در ادارات، تصریح کرد: باید در تقویت نیروی کار و عوامل تولید، بومی گرایی اتفاق بیفتد. نیروهای متخصص داخلی در حوزه های گردشگری، کشاورزی، صنعت و … به کار گرفته شوند تا شاهد پیشرفت های بیشتر و بروز اختلاف و مشکلات کمتری باشیم؛ بایستی مدیریت مبتنی بر شایستگی را در فضای اداری حاکم کنیم تا روسای ادارات، نیروی کار ماهر، منابع و مراجع را در چرخه اقتصاد به بهترین بهره برسانند.

این مقام مسئول اظهار داشت: اقتدار نظام سیاسی به عملکرد نظام اداری بر میگردد. ساختار دولت برای ارائه پاسخدهی به مردم و ارائه مطلوب خدمات شکل گرفته است؛ پس میطلبد ساختار هایی متناسب با جمعیت شکل بگیرد تا این خدمات به نحو احسن ارائه شود. این امور در حال پیگیری و مطالبه است تا گسترش یابد.

وی ادامه داد: باید تکریم ارباب رجوع در صدر امور و سرلوحه کار قرار بگیرد؛ حتی با وجود کمبود امکانات هیچ مسئولی نباید از پاسخگویی، ارائه خدمات  و ایجاد عدالت محوری شانه خالی کند. ما خدمتگزار مردم هستیم ولاغیر..

عباس پاشا در رابطه باقوانین استخدامی در ادارات نیز، بیان کرد: خواستار پیگیری این مورد از نماینده محترم، آقای رسولی نژاد هستیم؛ زیرا قانون باید از طریق مجلس پیگیری و مطالبه شود.

وی در پایان گفت: به آسیب شناسی مبتنی برشواهد این موارد در استانداری تهران می پردازیم تا هر چه سریعتر مصوبه ها  و مکاتبات لازم صورت بگیرد و مشکلات حل و فصل گردد.

عباس اورنگ، مدیر کل تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران، در جلسه شورای اداری شهرستان فیروزکوه، اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی تنها سازمانیست که از قبل از تولد تا بعد از فوت با مردم سرو کار دارد.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی سعی داشته با الکترونیکی کردن تشکیلات و حذف خدماتی که موجب تعدد رفت و آمد های غیر ضروری میشده است، به سمت چابک سازی برود.

مدیر کل تامین اجتماعی شهرستان های استان تهران تصریح کرد: تمامی خدمات در سامانه تامین اجتماعی در کسری از ثانیه ثبت میشوند و همچنین دیگر دغدغه ای برای ساخت تشکیلات و تاسیسات و مخارج اضافی برای کسی وجود ندارد..

اورنگ در پایان افزود:  ما بنا را برآن گذاشتیم تا  طبق فرمایشات رهبری آن کاری را انجام دهیم ک مردم میخواهند نه کاری که دلمان میخواهد؛ مردم پر توقعی نداریم فقط کافیست کمی از پشت میزهایمان بلند شویم و همراه و همگام با آنها، به خدمت مردم مشغول باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری، امام جمعه محترم شهرستان فیروزکوه در ادامه جلسه شورای اداری شهرستان فیروزکوه، بیان کرد: حضرت امام خمینی(ره) همان اولی که انقلاب کردند؛ آن چیزی که برای این معجزه قرن ترسیم کردند، آمادگی برای ظهور بقیه الله است.

وی اذعان داشت: ظهور صاحب الزمان، هدف و غایت اصلی انقلاب ماست و رهبر معظم انقلاب، آیت الله خامنه ای برای تحقق این آرمان فرمودند باید  پنج مرحله را طی کنیم، مرحله اول شروع انقلاب بود، مرحله دوم تشکیل نظام اسلامی است، مرحله سوم تشکیل دولت اسلامی، مرحله چهارم ساختن جامعه ای اسلامی و مرحله آخر ایجاد و تحقق آرمان و تمدن نوین اسلامی است.

این مقام مسئول افزود: باید تلاش های ما در این راستا صورت بگیرد؛ ویژگی های منظور برای دولت و نظام اسلامی کارآمدی مسئولین آن نظام است. همه ی مسئولین باید تلاش کنند روز به روز کارآمدی خود را در آن عرصه که در اختیار دارند بیشتر کنند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه با اشاره به ویژگی های مسئولین دولت و نظام اسلامی تصریح کرد: مسئولان بایست، در قبال مردم متعهد باشند، تعهد جدا از بحث تخصص است به این معنا که یک مسئول باید نسبت به وظیفه خود، بیت المال و مردم  دست پاک، متعهد و با ایمان باشد.

وی با تاکید بر اهمیت و ارزش معنویت ادامه داد: ما در نظامی قرار داریم ک اسلامیست و دارای هدفی متعالی است؛ مسئول در تراز اسلامی باید متوجه امر معنویت باشد و روز به روز برآن بیافزاید. ما برای زنده شدن آرمان های اسلامی انقلاب کردیم.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه گفت: معنویت گره گشای بسیاری از مشکلات زندگی ما است؛ شهدای عزیز ما توشه خود را از یاد خدا، نماز شب ها و دعای کمیل ها میگرفتند. ما باید در پیروی از سیره و سبک زندگی شهدا با مدون کردن سبک زندگی شهدا به اهداف آن بزرگواران پایبند بمانیم در راه تحقق هدف انقلاب قدم برداریم.

ابوالقاسم مهری در جلسه شورای اداری این شهرستان با تاکید بر لزوم اصلاح ساختار اداری شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: اصلاح و بهسازی منابع انسانی و ساختار اداری یکی از مباحث مهمی است که باید به صورت سازمان یافته و قانونمند به آن بپردازیم.

مهری افزود: باید سیاستی اتخاذ شود که جذب رسمی در سطح شهرستان بر اساس مکانیزم قانونی و بنا به شایستگی انجام شود و افراد پس از جذب مدت زمان تعیین شده را در شهرستان بمانند و ارائه خدمت داشته باشند.

وی ادامه داد: درخواست جذب نیروی انسانی ارائه شده و امیدواریم با آن موافقت شود تا با جذب نیروی تخصصی و کیفی در جهت تقویت بیشتر ساختار اداری و ارائه خدمات بهتر به شهروندان اقدام کنیم.

نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: در ساختار اداری این شهرستان الزامی وجود دارد تا بازنگری انجام شود که این کار به صورت مرتب در سطح استان رسیدگی می شود و در دستور کار است.

این مسئول تصریح کرد: این موضوع مورد توجه استاندار است و به صورت شهرستانی و دستگاهی به ساختار اداری توجه می شود.

مهری خاطرنشان کرد: فیروزکوه شهرستان قدیمی با ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت در دو بخش مرکزی و ارجمند است که ۵ دهستان به لحاظ ساختاری و روستایی و ۵۳ دهیاری دارد.

مهری یادآور شد: درجه بندی دهیاری ها در دستور کار و در حال اجرا است و در ارتباط با نیروی انسانی اگر نیاز داشته باشیم پس از ساماندهی درخواست مجوز استخدام خواهیم داشت تا با در اختیار داشتن نیروهای کارشناسی پاسخگوی نیازهای مردم باشیم.

وی بیان کرد: مراجعات مردم به دستگاه های استانی علاوه بر آسیب های تصادفات جاده ای موجب مهاجرت معکوس هم می شود، تحقق خدمات الکترونیک هم از اهمیت به سزایی برخوردار است. از لحاظ طبیعی کشاورزی، گردشگری و صنعت و خدمات ظرفیت هر منطقه است.

سید احمد رسولی نژاد نماینده مردم شهرستان های فیروزکوه و دماوند در مجلس شورای اسلامی، در جلسه شورای اداری شهرستان فیروزکوه گفت: اداره شهرستان فیروزکوه با کمبود نیرو مواجه هستند و نمیتوانند خدمات مناسبی به مردم اراده کنند.

وی با اشاره به لزوم به کارگیری نیروهای بومی اظهار داشت: شهرستان فیروزکوه زمستان سردی دارد و با داشتن فاصله ۱۴۰ کیلومتری به تهران خیلی از کارمندان غیربومی حاضر نیستند در این شهرستان زندگی کنند.

سارا آهنگر، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استانداری تهران نیز در جلسه شورای اداری شهرستان فیروزکوه بیان کرد: شهرستان فیروزکوه سال گذشته در بخش توسعه الکترونیک از رتبه آخر به جایگاه دوم ارتقا یافت.

وی در پایان خاطر نشان کرد: هم اکنون نیز 41 اداره دولتی فیروزکوه به شبکه دولت الکترونیک مجهز هستند.

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا