جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان فیروزکوه برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری تورنه، جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان فیروزکوه، به ریاست فرماندار و با حضور مدیر اداره حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدش شرق استان تهران، امام جمعه، جانشین فرمانده سپاه، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، بخشدار و شهردار ارجمند و سایر مسئولین شهرستان در سالن جلسات فرمانداری فیروزکوه برگزار شد.

امروز باید روحیه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کار اجرایی و مدیریتی فراهم باشد

ابوالقاسم مهری فرماندار فیروزکوه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شهرستان، گفت: ترویج نوعی رایج کردن هدفی است که این هدف، هدفِ مقدسی می باشد؛ اگر همه دستگاه ها این اهتمام را داشته باشند، در بخش ترویج، آموزش بگذاریم، آموزش و آگاهی بخشی اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: عدم حل مشکلات و حتی ایجاد مشکل برای مردم، با روح معنوی فرهنگ ایثار و شهادت منافات دارد، اگر این را در خود ایجاد کنیم و بدانیم راهکار چیست می توانیم مشکل مردم را حل کرده و برای نیاز های رایج جامعه منجی باشیم، ما در این خصوص از نظر قانونی مشکلی نداریم بلکه عیب و نقص در فن مدیریتی و کارشناسی ما است، اگر فن مدیریتی و کارشناسی را اصلاح کنیم می توانیم راهکار ایجاد کنیم.

فرماندار فیروزکوه خاطر نشان کرد: اگر همه دستگاه ها با هم همفکری کنند مشکلات برطرف خواهند شد، همانطور که فرهنگ ایثار و شهادت این بود که افراد از هر جایی، در یک سنگر، با همفکری هم تصمیم می گرفتند و آن را اجرا می کردند.

مهری اظهار داشت: در گذشته و زمان جنگ، امکانات محدودی داشتیم اما هنر مدیریت نیروهای مسلح ما اعم از ارتش، سپاه، نیروهای بسیج داوطلب و نیروهای مردمی وجود داشت، ما شهدا زیادی تقدیم کرده ایم که این همه پیشرفت داشته ایم.

این مقام مسئول عنوان کرد: امروز روحیه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید در کار اجرایی و مدیریتی فراهم باشد و در وجودِ تک تک مسئولین تبلور کند؛ باید در وجود خود حیات جاودانه داشته باشیم و استقامت مردم را کاهش ندهیم.

فرماندار فیروزکوه اذعان داشت: لازمه افزایش استقامت و صبوری مردم، این است که در کار خود دقت و توجه داشته باشیم، کار اداری و اجرایی مردم را به روز و صحیح انجام دهید؛ فرهنگ ایثار و شهادت چیزی نیست که در خونِ ما تزریق شود، بلکه باید همیشه بیدار و هوشیار باشیم و همواره به خود تلنگر بزنیم.

وی افزود: فرهنگ ایثار و شهادت باعث شد که فردِ مشروب خوار واردِ جنگ و جبهه و شخصیت او ساخته می شد و در نهایت به شهادت رسید؛ امروزه بی توجهی و غفلت ما باعث شده که اعتیاد، مشروب و غیره رواج یابد؛ باید به سمت تولید فکر و محتوا حرکت کنیم، وقتی این اتفاق نمی افتد آسیب همه جامعه را فرا می گیرد.

مهری خاطر نشان کرد: این همه شهید و جانباز داده ایم، پس چه شده که امروز به خواب رفته ایم؟، با همفکری، هر کسی می تواند باری را از زمین بردارد، آسیب های نامه نگاری را کاهش دهید و خلاقیت و نوآوری داشته باشید.

فرماندار فیروزکوه اظهار داشت: هر اقدامی که در زمینه ایثار و شهادت در شهرستان انجام شده است ساماندهی شود، اگر با این شیوه، ادامه مسیر را حرکت کنیم انگار شهرستان کاری انجام نداده است زیرا هنوز آماری ارائه ندادیم، اگر صرفاً پشت تریبون ساعت ها سخنرانی شود اما آماری ارائه نشود فایده ای ندارد.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، علتِ پیروزی انقلاب اسلامی و مقاومت کشور در برابر دشمنی ها

حجت الاسلام والمسلمین حیدری، امام جمعه فیروزکوه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهرستان، گفت: ما باید بیندیشیم که چه کار کنیم تا فرهنگ شهادت در جامعه مخاطبِ ما ترویج و افزایش یابد، همه مسئولین باید کمک کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه مخاطب نهادینه شود زیرا سرمایه گذاری در این زمینه بسیار اهمیت دارد؛ آن چیزی که باعث شد انقلاب ما پیروز شود، مقابل همه استکبار بایستد و کشور ما بتواند در مقابل همه خباثت ها و دشمنی ها دوام بیاورد، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی اظهار داشت: متاسفانه امروزه در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت ضعیف عمل می کنیم، اگر امروز ما در این زمینه اقدام و تلاش نکنیم جوانان از دست ما می روند؛ امروز دشمن با تمام قوا به میدان آمده است.

این مقام مسئول افزود: ما در دوران دفاع مقدس به دلیل اینکه فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شده بود، توانستیم در زمینه های مختلف همچون جنگ های فرهنگی و اقتصادی در مقابل استکبار ایستادگی کنیم و یک الگو موفق داشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری درباره برنامه ریزی در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت گفت: یکی از این برنامه ها، برگزاری یادواره های شهدا است اما یادواره های شهدا هم باید هدفمند برگزار شوند، البته گرامیداشت یاد و خاطره شهدا برکت است اما باید شهدا را برای جوانان الگو کنیم تا جوان متوجه شود که شهید هم می تواند برای او الگو باشد.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا