زنان می توانند موثرترین نقش در سیر بشریت به سوی کمال را ایفا کنند/ نگاه مثبت انقلاب اسلامی به حضور زن در عرصه های مختلف

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه فیروزکوه در اولین یادواره شهدا زن فیروزکوه، ضمن تبریک ایام الله دهه مبارک فجر و میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: در زمانی که مردم، چه در دوران جاهلیت و چه در نقاط دیگر دنیا، دختران خود را زنده به گور می کردند و شخصیتی برای زن قائل نبودند اما پیامبر اکرم (ص) دست حضرت فاطمه زهرا (س) را می بوسیدند و می گفتند ” فِدَاهَا أَبُوهَا، پدرت به قربانت”.

وی تصریح کرد: در آن زمان وقتی کسی می فهمید که فرزندش دختر است بسیار خشمگین می شد و نمی دانست که آیا باید با خاری و ذلت دختر خود را نگه دارد یا او را زنده به گور کند!، در چنین شرایطی اسلام ظهور کرد و رسول خدا چنان به زن شخصیت داد در حالی که در هیچ جای دنیا چنین نبود.

امام جمعه فیروزکوه افزود: در نگاه اسلام، زن و مرد از نظر جایگاه و ارزش، یکسان هستند، قرآن کریم معیار را عمل صالح می داند؛ در زمانی که در هیچ جایی برای زن شخصیت قائل نبودند اسلام به زن بها داد، البته زن و مرد با توجه به شرایط اجتماعی و موقعیت ها، در احکام و وظایف تفاوت است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: بعد از انقلاب صنعتی و استعمار نوین، در غرب شاهد این بودیم که بار دیگر زن ها مورد استعمار قرار گرفتند و جلوه دیگری از ظلم و ستم برای زن ها اتفاق افتاد؛ با انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷ بار دیگر نگاه ویژه به زنان شد و جایگاه زن هویت خود را پیدا کرد.

وی در ادامه گفت: بعد از انقلاب با درایت و رهبری حضرت امام خمینی (ره) شاهد حضور زنان در عرصه های مختلف بودیم؛ مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) می فرمایند “اگر حضور زنان در نهضت انقلابی ملت ایران نمی بود به احتمال زیاد این انقلاب به این شکل پیروز نمی شد یا اصلاً پیروز نمی شد و یا مشکلات بزرگی در سرِ راه آن پدید می آمد”، بنابر این حضور زنان مشکل گشا بود.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری عنوان کرد: اگر در دوران دفاع مقدس شهدا عزیزی را تقدیم انقلاب کردیم، این شهدا کسانی بودند که در دامان مطهر و پاک مادرانی پرورش پیدا کردند، لذا نقش زنان در عرصه های مختلف نقشی مهم و بی بدیل بود.

این مقام مسئول اظهار داشت: امروز هم زنان در عرصه های مختلف نقش آفرینی می کنند؛ زنان قبل از انقلاب در عرصه های علمی، پژوهشی و عرصه های مختلف حضور کم رنگی داشتند، اما امروزه زنان در عرصه های مختلف حضور جدی دارند، البته هنوز هم ما با آن نقطه آرمانی و چیزی که اسلام و انقلاب از ما می خواهند فاصله داریم.

وی تصریح کرد: زنان می توانند موثرترین نقش در سیر بشریت به سوی کمال را ایفا کنند، امروز دشمنان می دانند اگر زنان ما به میدان بیایند و نقش آفرینی کنند قطعاً انقلاب در عرصه های مختلف پیشرفت خواهد کرد.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: امروز دشمنان با تبلیغات مختلف و آن نگاه فِمِنیستی، تلاش می کنند تا با فریب دادند زنان جامعه ما، آن ها را از جایگاه واقعی خود دور کنند، لذا امروزه وظیفه زنان جامعه ما سنگین است.

وی افزود: همه ما وظیفه داریم هویت، جایگاه و نقش زن را بشناسیم و همچنین به دیگران هم بشناسانیم اما وظیفه مهم و اصلی بر عهده زن ها می باشد؛ بسیج همیشه در میدان حضور دارد، بسیج در هر جایی احساس خلا کند وارد عرصه می شود و نقش آفرینی می کند، لذا توصیه بنده به بسیج بانوان این است که در این زمینه دقت لازم را داشته باشید و نظر اسلام را درباره نقش زن در کانون خانه و در اجتماع را بیابید و کارِ کارشناسی انجام دهید.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری گفت: بسیج زنان نباید اجازه دهد که دیگران از این فضا و خلا استفاده کرده و به زن ستم کنند، اگر بانوان بسیجی وارد میدان نشوند و این رسالت مهم را بر عهده نگیرند و کارکردهای حقیقی و نقش آفرینی بانوان را به جامعه انتقال نداده و معرفی نکنند، دیگرانی که دشمن شما هستند، از این خلا سو استفاده می کنند و با حیله و فریب نقش زن را به شکل دیگری معرفی می کنند؛ امروز نگاه انقلاب اسلامی به حضور زن در عرصه های مختلفِ موثر، یک نگاه مثبت است.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا