وظیفه ذاتی مسئولان در نظام اسلامی خدمت و گره گشایی و جلب رضایت مردم است/ مردم قدردان مسئولان خدوم و انقلابی هستند

به گزارش پایگاه خبری تورنه، حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه فیروزکوه در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گفت: مهم ترین پیام نماز جمعه تقوا و بندگی خدا است، برای اینکه اهل تقوا باشیم باید سبک زندگی خود را اصلاح کنیم و سبک زندگی ما اسلامی باشد.

این مقام مسئول افزود: یکی از اصول مهم سبک زندگی اسلامی توجه به لقمه و کسب روزی است، انسان باید به طعامی که می خورد توجه داشته باشد، کسی که روزی حرام کسب می کند فقط به خود ظلم نکرده است بلکه به نسل و ذُریه خود نیز ظلم کرده است.

امام جمعه فیروزکوه تصریح کرد: یکی از موانع مهم استجابت دعا کسب و کار انسان است، همانطور که پیامبر اکرم (ص) فرمودند “افضل عبادت طلب حلال است”؛ کسب حرام فقط دزدی، رشوه و یا ربا نیست بلکه مسئول و کارمندی که کم کاری و کاسبی که کم فروشی کند حقوقی که بگیرد لقمه حرام است.

وی خاطر نشان کرد: همانطور که مرحوم شیخ حسنعلی نخودکی اصفهانی، عارف بزرگ، در کتاب “نشانِ بی نشان ها” گفت اگر به جایی رسید به خاطر توجه به نماز اول وقت، احترام به سادات و توجه به لقمه حلال است؛ یکی از مصادیق مهم تقوا توجه به حلال است؛ اگر انسان به لقمه و کسب روزی خود توجه داشته باشد خداوند نیز به او توجه می کند.

امام جمعه فیروزکوه ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز مادر و روز زن، اظهار داشت: حضرت زهرا (س) ثابت کرد که یک زن می تواند آنقدر ارزشمند باشد و مدارج ترقی را طی کند و به قله های کمال برسد؛ حضرت زهرا (س) با سیره زندگی خود ثابت کردند که همسرداری، مادری و تربیت فرزند و مدیریت خانه نه تنها عقب ماندگی نیست بلکه اوج بندگی و جهاد فی سبیل الله است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری گفت: نقش محوری خانواده و مادر در تربیت جامعه نقش بی بدیلی است، قوی ترین پایه های فکری، روحی و حقیقی ترین فضای صمیمی در کانون خانواده شکل می گیرد و مادر در این میان نقش بی بدیلی دارد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه، با اشاره به ایام الله دهه فجر عنوان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند “بی تردید رمز بقای انقلاب اسلامی همان رمز پیروزی انقلاب است، آن رمز یکی انگیزه الهی و مقصد عالی که مردم در نظر داشتند و دیگری اجتماع ملت در سراسر کشور با وحدت کلمه برای همان انگیزه و مقصد عالی است”.

این مقام مسئول افزود: اگر این ملّت توانست حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی را ویران کند به دلیل این بود که پای مکتب عاشورا و “هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّة” پرورش یافتند؛ مردم ما ذلّت ناپذیر هستند.

وی تصریح کرد: فوکویاما یکی از متفکرین آمریکایی نظری داد و گفت شیعه مانند یک پرنده ای است که در افق های دور دست پرواز می کند، این پرنده یک بال سرخ به نام مکتب عاشورا دارد که ذلّت ناپذیر است و یک بال سبز به نام مکتب انتظار و مهدویت دارد لذا همیشه به آینده امیدوار است و این پرنده یک زره به نام ولایت پذیری دارد، به این پرنده نمی توان آسیبی وارد کرد مگر اینکه زره ولایت پذیری را از آن بگیرید.

امام جمعه فیروزکوه گفت: ولایت از مکتب عاشورا و انتظار دفاع می کند، انگیزه اسلامی امروزه ملّت را سرِپا نگه داشته است، امروز انگیزه الهی و معنوی، دشمنانِ ما را به زانو در آورده است؛ انقلاب اسلامی اگر بخواهد باقی بماند باید به این انگیزه الهی و معنوی توجه داشته باشد.

وی با بیان اینکه حضور مردم در صحنه ها مهم است، افزود: انقلاب ما یک انقلاب مردمی است و پشتوانه مردمی دارد؛ حضور مردم زمانی محقق می شود که مردم نسبت به اسلام، انقلاب و نظام امیدوار باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری اظهار داشت: امروز دشمنان ما تمام تلاش خود را می کنند تا مردم را نسبت به انقلاب و نظام ناامید کنند، وظیفه مسئولین این است که مردم را نسبت به انقلاب و نظام دلگرم کنند، نه اینکه به جای گره گشایی از مشکلات مردم، برای مردم گره باشیم.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: امروز وظیفه ذاتی مسئولین خدمت به مردم و دلگرم کردن مردم نسبت به انقلاب و نظام است؛ مردم خادم می خواهند نه آقا، همانطور که معمار کبیر انقلاب خود را خادم مردم می دانستند؛ مردمِ ما بصیر و قدردان هستند.

وی گفت: اگر می خواهیم انتخابات با شکوهی داشته باشیم راهش این است که به مردم خدمت کنیم، ما بهترین مردم را داریم، مردمی که در انقلاب اسلامی رشد کردند به مراتب از مردم زمان صدر اسلام هم بصیر تر و قدرشناس تر هستند.

این مقام مسئول افزود: کسانی که امروز دغدغه انتخابات دارند و وانمود می کنند که انتخابات با شکوه برگزار شود، بنده عرض میکنم نگران انتخابات نباشید بلکه نگران کارآمدی خود باشید، نگران این باشید که کارِ خود را به درستی انجام ندهید و به مردم خدمت نکنید؛ اگر همه مسئولین عزیز خدمتگزار مردم باشیم انتخابات با شکوهی خواهیم داشت.

نمایمده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه، عنوان کرد: علی رغم تبلیغات درباره اینکه مردم با نظام و آرمان های انقلاب قهر کردند، تشییع با شکوه پیکر شهید سلیمانی رضوان الله تعالی علیه ثابت کرد که مردم با آرمان های انقلاب قهر نکردند بلکه مردم با مسئولی که خیانت می کند قهر هستند؛ هر کسی خادم مردم باشد مردم قدردان هستند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری اظهار داشت: هر مسئولی که خادم مردم است بنده دست بوس و قدردان او هستم، بنده خادم کوچکی در خدمت مردم عزیز هستم، ما برای خدمت به مردم آمده ایم.

این مقام مسئول افزود: نماز جمعه متعلق به انقلاب و مردم انقلابی است، نماز جمعه تریبون انقلاب و راه شهدا است؛ همه برای خدمت به مردم و این نظام باید وحدت داشته باشیم.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا