کولاک سنگین جاده های فیروزکوه را مسدود کرد

به گزارش پایگاه خبری تورنه، شب گذشته شهرستان فیروزکوه برف و کولاک شدیدی را تجربه کرده است تا جایی که فرماندار فیروزکوه شب گذشته در مصاحبه‌ای اظهار داشت: هم اکنون در محورهای مواصلاتی فیروزکوه شاهد کولاک و یخبندان و بارش برف هستیم و همین امر موجب تردد کند در محورهای مواصلاتی شده است و مردم را به داشتن زنجیر چرخ و لباس گرم توصیه کردند و از تردد در راه های فیروزکوه منع کردند.

اما بسیاری از مردم توصیه ها را جدی نگرفته و به سمت گردنه گدوک و گردنه بشم در محور شمال و سمنان راهی شدند و همین امر سبب اتفاقات ناگواری در محور فیروزکوه شمال و فیروزکوه به سمنان شده است.
مهرداد زمانی رئیس اداره راهداری شهرستان فیروزکوه در گفتگو با خبرنگار تورنه اظهار داشت: در گردنه گدوک در محور مازندران گردنه بشم در محور سمنان الان در ساعت ۹ صبح روز بیست و سوم اسفند ماه هنوز شاهد برف و کولاک شدید هستیم و تا وقتی که برف و کولاک پایان نیاید به هیچ وجه اجازه تردد نخواهیم داد.
وی‌ گفت: شب گذشته شاهد در راه ماندن تعداد زیادی ماشین در این محورها بودیم اداره راه با همکاری هلال احمر و پلیس راه و باقی نیرو های امدادی اقدام به ساماندهی در راه ماندگان، بکسل ماشین ها و کمک به مردم کردیم.
رئیس شورای هماهنگی ستاد بحران شهرستان فیروزکوه نیز بیان داشت: با هماهنگی‌های انجام شده ۳ دبیرستان و سه مسجد در سطح شهر برای اسکان مسافران در راه مانده پیش‌بینی شده است.

رئیس راهداری شهرستان فیروزکوه در ادامه عنوان کرد: شب گذشته فیروزکوه کولاک وحشتناکی را تجربه کرد تا جایی که ارتفاع برف در جاده‌های این شهرستان به یک متر رسید و سرعت باد و کولاک دید رانندگان را به صفر رساند و رانندگان هیچ دیدی به مسیر نداشتند تا جایی که خودروهای راهداری نیز در کولاک دیشب با اینکه تجهیزات کامل به همراه داشتند اما آسیب دیدند.
مهرداد زمانی تصریح کرد: اکثر حادثه‌ای پیش آمده در شب گذشته به خاطر نداشتن زنجیر بوده اگر مردم عزیز ما در منطقه سرچمن با شروع کولاک زنجیر می بستند ما شاهد مشکلات کمتری بودیم اما بی توجهی مردم به نکاتی که پلیس راهور و راهداری پیوسته به مردم از طریق رسانه ها تذکر می دهند مانند به همراه داشتن زنجیر چرخ، لباس گرم، پتو، غذا و بنزین کامل موجب بروز همچین حوادث ناگواری در جاده های ما می شود.
وی گفت: مردم توصیه های ما را به شوخی می گیرد و گردنه های فیروزکوه را یک مکان تفریحی می‌دانند و فکر می‌کنند همانگونه که طبیعت بعد از بارش برف لذت بخش است جاده ها نیز بعد از بارش برف جاذبه طبیعی می باشد و همین امر موجب شده ما همیشه در هنگام بارش برف در گردنه های فیروزکوه این وضعیت را داشته باشیم.

 

انتهای پیام/*

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا